Slovenija (naj več) bere 

28. november 2016

Kljub velikemu številu obiskovalcev, ki vsako leto pridejo na knjižni sejem, Slovenci premalo beremo. Podatki namreč kažejo, da 48 odstotkov prebivalcev ni v zadnjem letu kupilo niti ene knjige, 42 odstotkov pa jih ni v zadnjem letu prebralo niti ene knjige. Kar pa je še posebej zaskrbljujoče: kar 25 odstotkov odraslih Slovencev je funkcionalno nepismenih, to pomeni, da ne razume vsebine prebranega, ne zna izpolnjevati obrazcev, ne zna brati voznih redov ali navodil za uporabo ipd ….

Višja bralna kultura je eden od ključnih elementov ekonomskega uspeha in odločilen predpogoj za dejavno življenje in delo sedanjih in bodočih generacij prebivalk in prebivalcev Slovenije, so prepričani na Gospodarski zbornici Slovenije, kjer so predlagali določene ukrepe. Tako so na pravkar zaključenem 32. Slovenskem knjižnem sejmu minister za kulturo  Anton Peršak, ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič in Samo Hribar Milič iz Gospodarske zbornice Slovenije podpisali Memorandum Slovenija bere, začela pa se je tudi nacionalna kampanja za izboljšanje bralne pismenosti.

V manifestu so podpisniki med drugim zapisali:  

-  Nacionalna kampanja Slovenija bere je kulturno-gospodarski projekt, katerega cilj je izboljšanje bralne kulture, z namenom, da Slovenci postanemo narod bralcev, Slovenija pa država branja. S kampanjo želimo opozoriti, da z nizko bralno kulturo Slovenija izgublja svoj družbeni in razvojni potencial, njeni državljani in državljanke pa (z)možnost za osebnostno rast in razvoj.

-  Bralno pismenost pojmujemo kot del poklicne usposobljenosti, zato projekte, povezane z njenim razvijanjem, razumemo kot investicijo v prihodnost: v ustvarjalne, podjetne in razmišljujoče posameznike in posameznice, ki bodo le tako lahko razvijali in uspešno delovali kot posamezniki ali v delovnem kolektivu, tako znotraj stroke, kot na lokalni in državni ravni.

-  Na svojih področjih delovanja bomo podpirali vse aktivnosti za razvoj bralne pismenosti in si tako prizadevali doseči temeljni cilj kampanje Slovenija bere in sicer v štirih letih  zmanjšati število funkcionalno nepismenih prebivalcev in prebivalk Slovenije za 20 odstotkov.

Branje je zdravo zate in za državo.

Ambasadorji kampanje Slovenija bere: Manca Košir, Vlasta Nussdorfer, Irena Štaudohar, Janez Škrabec, Andrej Božič, Matjaž Gantar in Zoran Predin bodo pomagali širiti veselje do branja z  geslom: Branje je zdravo zate in za državo. Akcija bo potekala po šolah, knjižnicah, kulturnih ustanovah, lokalnih skupnostih in v podjetjih, ki jih bodo še posebej spodbujali k »posvojitvi«  knjig. V zvezi z izbrano knjige pa bodo spletli različne dogodke (pogovor avtorjem, razstava, film, odkup knjig za del zaposlenih ali socialno ogrožene iz lokalnega okolja, donacija knjižnici, darila poslovnim partnerjem …)

 Foto: Janez Platiše


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media