Za večjo varnost pešcev

6. februar 2017

 V tednu do 12. februarja bo okrepljen nadzor policistov in mestnih oziroma občinskih redarjev, ki bodo spremljali pravilno ravnanje voznikov kot tudi pešcev v cestnem prometu. Začenja se namreč nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev "Bodi viden – bodi previden". Kot pravijo na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP),  bodo spodbujali uporabo odsevnih teles in svetlejših oblačil pri pešcih in pri rekreativnih tekačih ter uporabo prometnih površin, ki so namenjene hoji.

 Delež huje poškodovanih in umrlih pešcev se je v zadnjem letu žal povečal. V letu 2015 je bilo mrtvih 16, lani pa že 22 pešcev, od tega pet na avtocestah. Med smrtnimi žrtvami je veliko starejših, lani je bilo kar 10 mrtvih, 56 hudo in 109 lažje telesno poškodovanih pešcev starejših od 64 let.

Največ prometnih nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesensko-zimskih mesecih. Med glavnimi vzroki pa so nepravilno prečkanje vozišča, neupoštevanje pravil o prednosti ter neprilagojena oziroma prehitra vožnja voznikov. Zaskrbljujoče pa je, da je bila pri petih umrlih pešcih ugotovljena visoka stopnja alkohola v krvi, pešci pod vplivom alkohola pa so lani povzročili 23 prometnih nesreč.

Seveda moramo v prvi vrsti za lastno varnost poskrbeti sami, varnost pešcem pa zagotavljajo tudi prijaznejša infrastruktura (hodniki in območja za pešce, urejeni prehodi, šolske poti in avtobusna postajališča) ter varnostni sistemi in prilagoditvi vozil (avtonomni zavorni sistemi, oblika in zaščita sprednjega dela pokrova vozila, sistemski detektorji pešcev in inteligentne tehnologije). Posebej pozorni moramo biti na tišja električna in hibridna vozila.

Previdno, kjerkoli hodimo

Za večjo varnost moramo upoštevati naslednje:

  • Pešec mora uporabljati prometne površine, namenjene hoji (pločniki, hodniki, prehodi, podhodi, nadhodi).
  • V kolikor ni zagotovljenega hodnika za pešce, mora pešec hoditi ob levem robu vozišča v smeri hoje.
  • Preden stopimo na vozišče, je obvezen pogled levo in desno. Cesto prečkamo hitro in brez nepotrebnega ustavljanja.
  • Ponoči ali ob zmanjšani vidljivosti med hojo po cesti moramo nositi odsevnik na vidnem mestu na strani, ki je obrnjena proti vozišču. Poskrbimo za večjo vidnost in varnost z uporabo svetlih in odsevnih oblačil ter odsevnih teles (odsevni trakovi, kresničke, uporaba svetilke).
  • Obvezna je uporaba prehodov za pešce. Na semaforiziranih prehodih moramo počakati na zeleno luč za pešce (predhodno pogled levo in desno), na nesemaforiziranih prehodih pa posebno pozornost nameniti približujočim se vozilom, da se ta dejansko ustavijo iz obeh smeri (vzpostavitev očesnega kontakta z voznikom, dvig roke).
  • Učenci prvega in drugega razreda osnovne šole morajo na poti v šolo in iz nje, poleg odsevnika, nositi okoli vratu nositi rumeno rutico. Odrasli, ki ob cesti spremljajo otroke, jih držijo za roko na zunanji strani, proč od ceste.
  • Na avtocesti se ne smemo zadrževati izven vozila ob cestišču, saj je to izredno nevarno. Ob izrednem dogodku poskrbimo za svojo varnost: vozilo ustavimo na odstavnem pasu z vsemi delujočimi utripalkami, oblečemo odsevni telovnik, zavarujemo mesto dogodka z varnostnim trikotnikom, izstopimo iz vozila in se umaknimo na varno za zaščitno ograjo ter pokličemo pomoč.
  • Vozniki morajo voziti zmerno (počasneje ob megli, dežju, snegu in slabši vidljivosti), saj lahko pričakujejo pešce na cestah in jim odstopijo prednost, pozorni naj bodo tudi na pešce na vozišču, kjer ni pločnikov. Za dobro vidljivost poskrbijo s čiščenjem vseh stekel in ogledal na vozilu. Vozniki naj med vožnjo ne uporabljajo mobilnega telefona, saj na ta način ogrožajo tudi pešce.

Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media