SVET IN MI 

sep. '18

Kam s starimi e-aparati?

Letos boste končno lahko šli v brezplačno šolo za starejše, kjer se boste naučili ravnanja s pametnim telefonom. Od popustov v trgovinah do hitrega dostopanja do informacij, na primer o odpiralnem času trgovine, pošte in banke … Morda boste namesto Urbane pokazali telefon in se peljali z avtobusom, v knjižnici se boste z njim prijavili in še mnogo tega. Toda kam s starim telefonom? Tu je nekaj nasvetov s spleta.

Predvsem velja: nikoli ne meči starega telefona v smeti!

 1. Lahko gre v ponovno uporabo. Zveza prijateljev mladine iz tvojega ali najbližjega večjega kraja ti bo sporočila, na kateri šoli bodo od jeseni zbirali stare telefone, ki jih bodo potem s pomočjo Rotary kluba dali v recikliranje. V starih telefonih je kar 80 odstotkov dragocenih (in zdravju nevarnih) snovi, ki jih industrija lahko koristno uporabi, v bližini je kar nekaj podjetij, ki odkupujejo to robo.

2. Podari star telefon nekomu, ki je še brez njega, ali pa ga odnesi na Rdeči križ, Karitas ... Prej izbriši vse stike in druge podatke. Če ne veš, kako, vprašaj v brezplačni šoli za starejše, kot je Simbioza.

3. Uporabi ga za rezervni telefon, budilko, nadzorno kamero, svetilko ... Na spletu je prikazano, kako lahko sam prirediš star telefon v nekaj uporabnega.

 4. S pomočjo vnuka ga prodaj za nekaj evrov na Bolhi, spletnem oglasniku, in mu pusti polovico izkupička.

5. Odloži ga v poseben zabojnik, ki ga po Sloveniji po urniku vozi Snaga, ali ga sam odnesi v najbližji center za odpadke. V tem primeru poberi doma še vso drugo električno odpadno robo in jo odloži pri njih. Snaga pobira vse, kar je do velikosti sesalnika in deluje na elektriko. Večje aparate, kot je televizor, pa mora odpeljati prodajalec (na vašo zahtevo).

Slab spanec v rdečem

Čas dopustov se za starejše šele dobro začenja, ko gredo vnuki v vrtce in šole in so končno prosti domačih obveznosti. Ulice evropskih mest so polne turistov z vzhoda, večinoma starejših. Enako pa so očitno polno zasedeni turistični paketi na Daljni vzhod iz Evrope. Nemški upokojenci prisegajo letos na Japonsko in temu prilagojene so tudi njihove spletne strani za starejše. Na eni izmed njih so natančna navodila, kako in kam se peljati, da v 10-milijonskem Tokiu prideš do zanimivega nakupovalnega območja Jizu Dori v osredju predela ob postaji Harajuku.

Tu blizu teče 800 metrov dolga nakupovalna žila, namenjena starejšim prebivalcem, imenovana Jizu Dori. Največja gneča je 4., 14. in 24. v mesecu, ko je v bližnjem templju praznik. Takrat se tu gnetejo turisti in domačini, večinoma starejši. V izložbah prevladuje rdeča barva, naprodaj pa je vse, kar starejši potrebujejo: od pisanih sprehajalnih palic do domačih copat na zaponko, klobukov, dežnikov ...

Tu prodajo največ spodnjega perila, seveda rdeče barve, za katero velja, da starejšim prinaša srečo. Menda pa imajo tudi mlada dekleta na zmenkih rdeče spodnjice, ki brez besed nakazujejo stopnjo dovoljene intimnosti. Rdeče spodnjice so na Jizu Dori namenjene predvsem starejšim. Izložbe so polne najrazličnejših modelov spodnjic za starejše, brez sramu so na ogled velike rdeče tangice, okrašene s čipkami, poleg velikanskih, dobro podloženih spodnjic, primernih za inkontinenčne predloge, in volnenih dolgih hlačk, ki ogrejejo tudi kolke in kolena ... vse v rdečem in še bolj rdečem. Le tiste iz surove svile, ki so astronomsko drage, so malce nežnejše rožnate barve. Simbolika je na Japonskem še vedno živa, mnogo bolj zgovorna od besed.

Navodilo v japonščini, skrito v rdečih spodnjicah, pa opozarja: rdeče spodnjice nosi samo čez dan. Zvečer pojdi v posteljo v takih, ki niso rdeče. Rdeče razburijo telo in ga naredijo dovzetnega za dražljaje vseh vrst. Rdeče perilo ni priporočljivo za spanje.

Vir: https://jonellepatrick.me

 Pripravila: Lada Zei


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media