Zamera drugemu je naša bolečina

Dobro počutje | marec '24

Psihologija 

Velika večina ljudi se strinja, da je agresiven nastop do drugega neprimeren, saj lahko drugega poškoduje, in da z agresijo ničesar ne rešimo. Zato se izogibamo vsaj tistim oblikam agresije, ki je očem vidna – da drugega udarimo, odrinemo, zlasamo, pljunemo, spotaknemo … Druge bolj »mehke« in skrite oblike pa se žal povečujejo. Danes se bomo osredotočili na zamero, ki je ravno tako pasivna oblika agresivnega odziva na situacijo.

Na internetu sem prebrala eno od definicij zamere – je kompleksno, večplastno čustvo, opisano kot mešanica razočaranja, gnusa in jeze. Zamera pogosto nastane tako, da v sporu ne pridemo do skupne rešitve, se razjezimo na drugega in se na neki točki, ko ne dosežemo želenega cilja, umaknemo in se odločimo, da drugi ni vreden, da bi se ukvarjali z njim. To pomeni, da obupamo nad reševanjem spora, iskanjem skupne poti, kompromisa ali rešitve, ki bi zadovoljila obe strani. Ampak v našem svetu ta dvoboj ni bil zaključen, strasti niso bile pomirjene. Še vedno si nehote vrtimo situacijo in iščemo rešitve zanjo. Ali pa se v mislih maščujemo drugemu, razmišljamo, kako bi ga kaznovali za neželen izid. Lahko tudi kujemo odkrito maščevanje, protiudarec …

Prikazan je samo večji odlomek članka. Ogled celotnih člankov je na voljo naročnikom, ki se za ogled članka v celoti lahko prijavijo tu.

Za prijavo potrebujete naročniško številko in PIN. Če ste naročnik, lahko za pridobitev številke PIN pošljete svoje podatke (ime, naslov, naročniška številka) na e-naslov evzajemnost@vzajemnost.si.

Če niste naročnik, se lahko naročite tu.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media