Spremenjeni prometni znaki
V začetku julija je začel veljati nov pravilnik o prometni signalizaciji, ki uvaja nekatere nove prometne znake, nekatere nepotrebne ukinja, nekaj pa je spremenjenih oziroma preoblikovanih. Da ne bo na cestah prevelike zmede bodo vzdrževalci cest prometne znake zamenjevali postopoma, ob rednih vzdrževalnih delih ali zavoljo dotrajanosti, saj imajo za to časa kar deset let. Nekatere talne oznake pa morajo biti spremenjene v štirih letih.
Namen novega pravilnika je uskladitev naše ureditve v skladu z dunajsko konvencijo o prometni signalizaciji ter tudi s sosednjimi državami. Z novimi oziroma spremenjenimi označbami pa naj bi bil prometni režim tudi bolj pregleden, kar pa se bo dejansko pokazalo šele čez čas. Podrobnejše informacije in vse spremenjen znake najdete na spletni strani ministrstva za infrastrukturo http://www.mzi.gov.si, ki je pripravilo pravilnik. Naj navedemo le nekatere.
Edini spremenjeni znak, ki ga že lahko opazite na cestah, je preoblikovana oznaka za začetek in konec hitre ceste. Namesto avtomobila na modri podlagi je na njem zarisana cesta, podobno kot je na znaku za avtocesto (modra barva ostaja).
Ena od pomembnejših sprememb bo možnost zavijanja v desno pri rdeči luči, če se bo voznik prepričal, da je pot prosta - vendar ta še ne bo v veljavi, dokler ne sprejmejo potrebnih podzakonskih aktov.
Po pravilniku bodo imele večjo pomembnost talne označbe, ki naj bi jih tudi poenostavili. Tako ne bo več dvojne neprekinjene črte, marveč le enojna, ki bo odebeljena. Ceste, širše od 4,5 metra, a ožje od 5,2 metra ne bodo več imele sredinske črte, marveč bodo na obeh straneh izrisane prekinjene črte.
Rumene barve na znakih (denimo table za preusmeritev prometa ali zapiranje prometnega pasu) ne bo več, zamenjala jo bo bela, oznake kolesarskih poti bodo rdeče, table za obvoze pa oranžne.
Med ukinjenimi znaki (opozorilo za tramvajsko progo, stranišča, neutrjeno bankino, vboklina na cesti, nevarnost požara, prepoved za ročne vozičke ) je tudi znak, ki pojasnjuje način vključevanja vozil z več pasov na zoženo cesto (sistem »zadrge«). V praksi naj bi sistem »zadrge« seveda še uporabljali. Na ministrstvu namreč predvidevajo, da bo prevladala kultura voznikov pri vključevanju … Prav tako ukinjajo znak za priporočeno hitrost, ker naj »ne bi bil koristen«.