Z roko v roki za ravnotežje in moč

Z roko v roki za ravnotežje in moč

Dobro počutje | jan. '13

Januarja sprejemamo prve vdihe ob razgibavanju hrbtenice in ramenskega obroča, predvsem pa se bomo tokrat posvetili vajam, ki nas bodo prepričale, da ravnotežje in moč vedno sodita skupaj.

Rednost je lepa čednost in najprej je na vrsti ogrevanje. Ker nas tudi v zimskih dnevih vabi narava, je najbolje, da po prvih nežnih in previdnih korakih telo okrepite in z malce hitrejšo hojo poženete kri po žilah. Ko začutite prijetno toploto po vsem telesu začnite z vajami, pri katerih bodite pozorni na pravilno dihanje skozi nos.
Zasuke s telesom,  naredite pravilno. To pomeni: vzravnana in rahlo razkoračna ter udobna stoja, palici ujeti pod rahlo pokrčenimi komolci za hrbtom. Iz tega položaja zasučite zgornji del telesa v eno stran in obenem izdihnite. Vajo delajte na obe strani, najprej počasneje in nato čedalje hitreje. Merilo hitrosti naj bo dihanje skozi nos. Z vajo prenehajte takoj, ko začutite potrebo po vdihu skozi usta.
Drugo vajo sem poimenovala »žiga-žaga«, saj me spominja na otroško žaganje drv, ki je bilo v dobrem skladju z dihanjem in tudi zabavno. Takšno žaganje razgiba ramena in okrepi roke, pa tudi vse telo, če se posvetite drži z rahlo pokrčenimi koleni in z nežnim stiskom spodnjega dela telesa. Predlagam vam, da ste pri miganju malce bolj aktivni, roki naj močno vlečeta palici naprej in nazaj.
Hoja s palicami ponuja tudi možnost preizkušanja različnih ravnotežnih položajev. Tokrat se posvečamo »lastovki«. Zanjo je pomembno, da v opori z rokama na palici ustvarite ravno pravšen ravnotežni položaj, ki vam omogoča optimalen dvig ene noge zadaj. Optimalen dvig za vas pomeni tisto višino, ki je za telo še udobna in nudi močan občutek varnosti. Ob pravilni izvedbi vaje boste začutili notranjo toploto in trdnost. Da boste ob vaji vsakič tudi napredovali, pa se potrudite za čim bolj vzravnano hrbtenico in dolg vrat ob umirjenem in enakomernem dihanju skozi nos. Lastovko zadržite samo tako dolgo, dokler se počutite dobro in varno.
Z naslednjo vajo, bomo močno okrepili noge in se uravnotežili. Najprej poglejmo pravilen počep : nogi postavite vzporedno z razmikom enega stopala in z eno nogo stopite naprej. Palici zapičite predse, kot vidite na sliki. Merilo dobre postavitve palic je občutek sigurnosti. Preden počepnete, vdihnite in ob spustu kolen izdihnite skozi nos. Globino počepa naj določa položaj pete, ki mora ostati v stiku s tlemi. Medtem ko držite palici, se potrudite in sprostite rame in stisnite spodnji del trebuha. Takoj nato se med vdihom skozi nos dvignite in se čim bolj vzravnajte. Med vzravnavo telesa si za boljši ravnotežni položaj pomagajte s palicama. Pravilna izvedba počepov je vse prej kot zelo enostavna, s pozornostjo do lastnega telesa pa jih lahko brez škode naredijo tudi tisti s težavami v sklepih nog. Naredite toliko počepov, da vam bo prijetno toplo.
 


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media