Začnimo telovaditi!

Začnimo telovaditi!

Dobro počutje | mar. '13

Prvi pomladni mesec pomeni začetek nečesa novega. Vse, kar vzbrsti, tudi rodi. In v uredništvu smo se, tudi na vašo pobudo, odločili vnovič vzbrsteti - začeti migati čisto od začetka, spodbuditi tiste, ki bi radi začeli migati, a tega zavoljo najrazličnejših vzrokov doslej še niste storili. Hkrati z začetniki pa boste že razgibani lahko preizkusili, ali so vaši temelji dovolj dobri.

Od prvega vdiha po rojstvu se večina ljudi ne zaveda več dihanja. Vsaj do tistega trenutka ne, ko lahko dihajo tekoče in brez vsakršnih težav. In premalo ljudi ceni dejstvo, da predihanost in pravilna telesna drža tlakujeta naše počutje in s tem tudi zdravje, določata pa tudi dolgost našega življenja. Že samo prvi pravilno položeni tlakovec, z njim začenjamo danes, bo prinesel v vaše in življenje bližnjih sproščenost, boljše počutje in vedrost.
Dihanje skozi nos z občutenjem zraka je naša prva skupna naloga. Med vdihom začutite zrak v nosnicah v njegovi polnosti. To pomeni, da pozornost posvetite njegovi temperaturi, prehajanju skozi nosno školjko in tudi njegovi čistosti. Malo se potrudite in zrak pri vdihu potegnite čim globlje v trebuh, da se napolni kot balon. Pri izdihu pa se naravno izprazni. Čim večkrat se boste dihanju posvetili na ta način, bolj boste skrbeli za dovolj zračne in čiste bivalne prostore, ugotovili pa boste tudi, da vas bo vedno bolj vleklo v bližino zelenja in žuborečih potočkov.
Dihanje bomo nadgradili s pravilno telesno držo. Začnimo sede, saj predvidevam, da v trenutku, ko to berete, sedite in boste svojo držo lahko kar takoj popravili. Stopala naj bodo v popolnem stiku s tlemi in kolena naj bodo razmaknjena vsaj v širini bokov, medenico sprostite (občutili boste razlezenost zadnjice), dlani uprite ob stegna, poglejte naravnost in se s telesom dvignite visoko – zravnajte hrbtenico in sprostite ramena. Ko to obvladate, še povezano zadihajte, kot smo opisali prej. Iz prakse vem, da je vadeče treba redno opominjati, saj mislijo le na to, kaj morajo narediti s telesom, zato pozabijo dihati. Posledica tega, da ne dihajo ali da zadržujejo zrak, posledica pa je zariplost, zadihanost in utrujenost. Ko boste osvojili to držo v povezavi s pravilnim dihanjem, boste ugotovili, da lahko v njej počivate. Malce bolj se boste morali potruditi vsi s težavami v hrbtenici in v kolkih. Sedite udobno na stol z naslonjalom in dobro podprite hrbet, lahko s kako blazino. Vse drugo naredite, kot je opisano. Čisto za vse pa velja osnovno pravilo: v tej drži vztrajajte tako dolgo, dokler lahko umirjeno in povezano dihate brez napora. Ob prvih neugodnih občutkih pa telo popolnoma sprostite. Ponavljajte čim večkrat, da vam ta drža preide v navado.
Pogosto se nam zgodi, da moramo kdaj čakati in da nimamo možnosti, da bi sedli. Naslednja vaja je kot nalašč za treniranje v tem času. Stoja, vmes pa lahko tudi počivate. Ta drža je nadaljevanje pravilnega sedenja. Stopala in kolena so rahlo narazen, dlani pa udobno postavite na boke in sprostite ramena. In zdaj se vzravnajte. Pravilno zadihajte, sproščeno zamigajte s koleni in potresite telo ter nadaljujte z umirjenim dihanjem. Vztrajajte, dokler se počutite udobno.
Pred leti sem izrekla misel, za katero si nisem mislila, da jo bodo premnogi takoj sprejeli in si jo zapomnili. Danes jo redno uporabljam. To pa je: »Zadeva, ki vam jo predstavljam, ima samo eno slabo lastnost- ne naredi se sama.« In tako veste, kje je ključ vašega napredka. Da boste še laže odklepali, mi lahko zastavite tudi kako vprašanje, na katerega vam bom z veseljem odgovorila.


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media