Vaš svetovalec – Mag. Boštjan J. Turk

Vaš svetovalec – Mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | jun. '14

Naročanje pri zdravniku in čakalne dobe
Bralca zanima, ali v javnem zdravstvu obstaja kak predpis, ki določa, koliko časa mora pacient čakati na konkretno zdravstveno storitev (denimo na nujno medicinsko pomoč)? Pogosto se mu je namreč dogajalo, da je čakal na zdravstveni pregled po več ur, celo pet ur. Prav tako ga zanima, ali imajo pacienti v zakonu zagotovljeno pravico do telefonskega naročanja na preglede?

Da, to področje je normativno dobro urejeno. Če gre za nujno medicinsko pomoč, jo je dolžan izvajalec zdravstvene storitve (zdravnik) v vsakem primeru opraviti takoj. Sicer pa je vsak izvajalec zdravstvenih storitev dolžan določiti ordinacijski čas, v katerem je zagotovljena prisotnost zdravstvenih delavcev, ki so potrebni za zdravstveno storitev. Ordinacijski čas je izvajalec dolžan objaviti na svojih spletnih straneh in na vidnem mestu v čakalnici ali na ustaljenem oglasnem mestu.
Izvajalec zdravstvenih storitev je dolžan zagotoviti obvezno sistematično naročanje na določeno uro znotraj ordinacijskega časa, pri čemer čakalni čas ne sme trajati dlje od 20 minut, če gre za storitve iz primarne ravni zdravstvene dejavnosti. Če pa gre za storitve iz sekundarne ali terciarne ravni zdravstvene dejavnosti (denimo za diagnostične preglede ali za operacije), pa lahko čakalni čas traja največ 60 minut. Razumljivo je, da ta omejitev ne velja, če mora izvajalec zagotoviti pacientu nujno medicinsko pomoč, vendar mora o tem obvestiti druge paciente v čakalnici.
Izrecno je tudi določeno, da imajo vsi naročeni pacienti prednost pred nenaročenimi. Izvajalec zdravstvene storitve je dolžan poleg naročanja neposredno v ordinaciji pacientom omogočiti tudi naročanje po pošti, po telefonu in vsaj v eni obliki elektronskega naročanja (denimo po elektronski pošti ali prek spletne strani).
Zdravstveni delavec, ki napoti pacienta na določeno zdravstveno storitev na sekundarni ali terciarni ravni zdravstvene dejavnosti, je tudi dolžan pacientu pomagati, da bo na enotnem zdravstvenem portalu pridobil informacije o čakalnih dobah pri napotenem izvajalcu zdravstvenih storitev. Izvajalec zdravstvene storitve, na katero je bolnik napoten, pa je dolžan najmanj teden dni pred predvideno zdravstveno storitvijo, na katero čaka pacient več kot 30 dni, obvestiti o postopku izvedbe zdravstvene storitve.
Če se pacient v čakalnem času odloči, da ne želi zdravstvene storitve (ker so jo, denimo, opravili drugje), mora o tem nemudoma obvesti izvajalca, pri katerem je pacient uvrščen na čakalni seznam.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media