Sandali, kroksi in japonke zelo podaljšajo zavorno pot

Sandali, kroksi in japonke zelo podaljšajo zavorno pot

Prosti čas | jun. '14

Bistvena lastnost varnega voznika je zavedanje, da prometne nesreče ne more povsem preprečiti! Zato varen voznik gleda daleč naprej, da bi možnost nesreče kar se da hitro prepoznal in tudi preprečil. Pravočasno bo opazil otroka ob cesti, z vso resnostjo bo upošteval opozorila znakov za nevarnost, v mirni soseski bo sklepal, da lahko izza grma pokuka avtomobil, ki vozi iz garaže ...
Pa vendar bo tudi varen voznik pogledal na števce, nastavljal temperaturo, pogledal, kdo kliče, zamenjal radijsko postajo … Še tako varen voznik bo vsaj nekaj sekund razmišljal, kaj naj odgovori, ko bo vnuk na zadnjem sedežu zastavil tisto znano Sepetovo vprašanje – »Zakaj miličnika sred' ceste ne zapiše policaj?«
In prav zaradi teh kratkih trenutkov naše neosredotočenosti na vožnjo zavorna pot nikoli ni odvisna zgolj od zmogljivosti našega avtomobila. Je celo daljša od zavornih poti, ki smo jih računali na tečaju cestno prometnih predpisov, pa čeprav smo že v teh izračunih upoštevali sekundo reakcijskega časa.
Poleti nas okolica bolj zanima kot cesta
Poleti se vozniki kar malce polenimo. Ni lepo posploševati, a ni jih malo, ki zimske cestne razmere jemljejo bolj resno, poletne suhe ceste pa kar z levo roko, kot pravimo.
In tako jih nič ne moti, če jim pogled med vožnjo uhaja na okolico, na sosedovo nepokošeno trato ali na čudovite rožiče na sosedinem balkonu. Med vožnjo po mestu pogled pritegnejo mladenke v hudo kratkih krilcih, pa tudi predrzni kolesarji, ki se požvižgajo na to, da morajo voziti po desni, počasneje in brez slušalk v ušesih. Vmes se v misli prikradejo še sanje o novi počitniški prikolici, o morju, pa o potovanjih, ki jih nismo uresničiti. Poleti je svet pač lepši ...
Seveda so uradni vzroki za prometno nesreče neprilagojena hitrost, izsiljevanje in prehitevanje v škarje, a strinjali se boste, da bi lahko imela marsikatera prometna zagata srečnejši konec, če bi bili vpleteni vozniki bolj osredotočeni na vožnjo. S tem v mislih torej trdimo, da so ceste brez prometnih nesreč zgolj ideal. Če bo sploh kdaj dosežen, bo to takrat, ko bo iz prometa izključen še zadnji človeški dejavnik. Seveda pa je pot do tega cilja še neskončno dolga.
Zato nam ne preostane drugega, kot da sebe spravimo v red. Da storimo vse, kar je v naši moči, da preprečimo nesrečo, da se čim bolj približamo lastnostim varnega voznika.
V red spravimo sebe
Kako? No, nad svoje omejitve ne moremo, nismo tako vsemogočni, da bi lahko bili med vožnjo ves čas stoodstotno zbrani. Zagotovo pa se lahko potrudimo stopnjo nevarnosti, kar se da zmanjšati. Tudi tako, da smo pravilno obuti.
Sandali so res udobni in noga se v njih res ne poti, tudi mehkoba plastičnih kroksov je resnično prijazna do naših nog, japonke pa so sploh poletna obutev številka ena! Izkušeni tovornjakarji prisegajo na lesene cokle, ljubitelji hoje po hribih pa se po sestopu redno pozabijo preobuti. In seveda, do zapeljivih visokih pet sploh še nismo prišli ...
Seveda boste šoferji z dolgoletnim stažem zagovarjali vožnjo v coklih, in seveda bo mladina ugovarjala, da je japonk povsem navajena. Toda trenutek streznitve kot vedno prihaja v obliki metrov pri zaviranju v kritičnih okoliščinah, torej takrat, ko je treba zavirati na polno!
Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez iz Slovenskega Avto Kluba je v tem primeru povsem jasen: »Na naših tečajih se praktično vedno pokaže, da udeleženci ne znajo dovolj močno pritisniti na zavoro. Vedno pravimo, naj na zavoro stopijo z vso močjo, a to resnično povzroča velike težave. V vsakdanjem prometu se seveda tega ne da kar tako naučiti. Lani smo z voznicami na slovenjgraškem letališču izvedli delavnico Brez stresa za volan. V eni od vaj so zavirale na polno, najprej osredotočene na vožnjo, nato z motečimi dejavniki, denimo med telefoniranjem, klepetanjem s sovoznikom, pobiranjem torbice ... Zavorna pot se je z vsako motnjo občutno podaljšala, a ko so nekatere voznice svoje vozniške sposobnosti preverile še v visokih petkah, je bilo zaviranje popoln polom!«
Odločitev za vožnjo v sandalih je lahko tvegana
Kot vedno je torej vprašanje varnosti povezano z metri in sekundami, s tem pa tudi na to, kakšno obutev bomo izbrali za vožnjo, pa naj gre za kratko razdaljo, ki je lahko predolga, in za kratek trenutek, ki lahko postane neskončno dolg.
Povedano z drugimi besedami, gre za vprašanje, ali ste pripravljeni sprejeti tveganje, da se vam bo japonka zataknila za stopalko za plin in noge ne boste mogli pravočasno prestaviti na zavoro? Boste iskali izgovore ali pa boste priznali svojo napako, ko se vam bo sandal med vožnjo sezul in se zataknil pod stopalko zavore, da je sploh ne boste mogli dovolj močno pohoditi? Koliko trenutkov boste razmišljali o polomljeni visoki peti, preden boste na polno zavrli? In bog ne daj, da bi se to res pripetilo, le kako si boste odpustili, če boste med vožnjo v coklih zavirali brez pravega občutka in tako zadeli deklico, ki bo stekla na cesto po žogo?
Z Brglezom poklepetava tudi o izbiri avtomobila ... »Voznik tega nikakor ne sme jemati kot potuho, a današnji avtomobili vedo, kdaj gre za zaviranje v kritičnih okoliščinah. Ko voznik izredno hitro stopi s plina in močno pritisne na zavoro, se vključi tako imenovani zavorni asistent, ki ob enako močnem pritisku na stopalko zavore močno poveča zavorno silo, s čimer na določen način rešuje omenjeni problem, ko vozniki ne znamo dovolj močno zavirati.«
In ko smo že pri elektronskih pripomočkih ... Na voljo so tudi že avtomobili, ki pri nizkih hitrostih, če je treba, ustavijo samodejno, celo brez voznikovega posredovanja. Pri višjih hitrostih pa svoje vrline pokaže elektronski asistent, ki stalno meri razdaljo do spredaj vozečega vozila in če se mu prehitro približujemo, glasno zapiska in tako opozori voznika na možnost naleta. A zdaj smo že pri robotiziranju naših voženj, torej pri temi za nov članek.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media