Imate težke in utrujene noge?

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | jun. '17

Zelo pogosta, še predvsem med ženskami, je bolezen razširjenih ven (krčnih žil), ki je v glavnem dedno pogojena. Nastane zaradi slabosti vezivnega tkiva, ki prizadene venske stene in njihove zaklopke. Motnje funkcije venskih zaklopk se kažejo kot razširjene žile s pekočimi občutki v njih, napetost in teža v nogah, otekanje gležnjev in goleni vse do bolečin ter na koncu venskega popuščanja, ki se kaže v temno vijoličasti barvi kože. Vse to lahko privede do razjed, imenovanih venski ulkus, kar je zelo nevarno predvsem pri starejših. Če postane bolezen kronična, lahko z napredovanjem povzroča resne težave, kar pripelje celo do invalidnosti.

Zdravnik lahko predpiše zdravljenje s kompresijskimi nogavicami, ki stiskajo vene in tako pospešijo krvni obtok ter znižajo pritisk v žilah. Nositi jih je treba vsak dan. Veliko pa lahko naredimo tudi sami, da se izognemo zapletom.

Pomembno je, da pijemo dovolj tekočine (2 do 3 litre), kar nam med drugim omogoča izgubo odvečnih kilogramov, ki so prav tako vzrok za krčne žile. Nežno masažo nog izvajamo z mazili, ki vsebujejo ognjič ali izvleček iz divjega kostanja in pomirjajo otekla mesta.

Tudi pravilna nordijska hoja krepi nožne mišice, tako povečamo učinkovitost srca in razbremenimo žile. Dobra pomoč pri pojavu krčnih žil je kalcijev pripravek, protivnetno delujeta tudi arnika in ameriški slamnik. Pomaga tudi, da noge zvečer dvignete in z rahlo masažo pomagate potisniti zastalo in odpadkov polno kri od stopal navzgor. Čevlji naj imajo največ dvo- do tricentimetrsko peto, ne več.

Opustite vožnjo z dvigalom in tekočimi stopnicami. Hoja po stopnicah je lahko naporna, a blagodejno deluje na težave z venami. Izogibajte se vročim kopelim, savnam in dolgotrajnemu sončenju. Vročina še dodatno razširi vene v nogah, upočasni pretok krvi in tako poslabša težave. Krepite svoje vene s prhanjem nog s hladno vodo. Tak ukrep zoži vene in pospeši pretok krvi. V mrzlem vremenu se oblecite v topla oblačila, saj prenizka temperatura zavira pretok krvi.

Dihalne vaje in šport

Na krvni obtok lahko vplivamo tudi z dihalnimi vajami. Pri globokem vdihu nastane v prsnem košu podtlak, ki pospeši odtekanje krvi iz nog. Če nato napnemo trebušne mišice in močno izdihnemo, bomo zvišali pritisk na ožilje trebušne votline in pospešili vračanje krvi v srce. Izdihnite počasneje, kot ste vdihnili, in naredite kratek premor po izdihu. To preprosto vajo ponovite večkrat dnevno. Pazite na zdravo in uravnoteženo prehrano. Poskrbite, da boste zaužili dovolj vlaknin in tekočine. Tako boste zmanjšali možnost za zaprtje, ki je tudi dejavnik tveganja težav z venami.

Zelo primerni športi so tudi gimnastika, kolesarjenje, golf, ples ter plavanje, odsvetujemo pa športe, pri katerih poskakujete na mestu (tenis, squash, nogomet, rokomet, košarka ali tek na trših podlagah). Takšne športne dejavnosti namreč povzročajo neenakomeren in ponavljajoč se pritisk na venski sistem. Vene se zato razširijo, torej povečajo svoj premer, ter tako zmanjšajo venski pretok.

 Vaje, ki jih lahko izvajate, kadar

- stojite (kuhate, čakate v vrsti …):

  1. Stojte na prstih.
  2. Hodite po petah.
  3. Premikajte stopala navzven in navznoter.
  4. V stoječem položaju prekrižajte noge nad golenjo in z zgornjo nogo pritisnite na spodnjo. S prekrižanimi nogami se postavite na prste in se rahlo zibajte. Nato zamenjajte položaj nog.

- sedite:

Sedite na stol. Stopala naj bodo v celoti na tleh, roke pa položite na stegnenico ali na rob stola. Stopajte na prste in pri tem uporabljajte mečne mišice. Naprej stopite na prste z levo nogo, nato z desno in na koncu še z obema hkrati.

 - ležite (zjutraj, ko se zbudite, ali zvečer pred spanjem):

  1. Z iztegnjenimi nogami migajte s prsti na nogah.
  2. Križajte z nogami levo in desno.
  3. Vozite kolo.

T. G.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media