Ko ti veter okoli ušes odpihne vsakdanjo rutino

Prosti čas | sep. '20

Na obisku pri otrocih v CIRKUS Kamnik

»Ko se enkrat zastrupiš s svetlečim kromom, ko se oblečeš v usnje in se z vznemirjujoče tresočim rohnenjem pod zadnjico predaš beli črti na cesti, ti veter okoli ušes za nekaj časa odpihne vse vsakdanje zadeve. V sebi začutiš svobodo in prostranost sveta. Vklopiš se v neki vzporedni svet,« pravijo tisti, ki jim motor in vožnja z njim pomenita strast, če že ne kar smisel življenja.

Posebno mesto med ljubitelji motorjev ima motor znamke Harley-Davidson. Zanj pravijo, da ni samo »navaden« motor, je način življenja. Legenda se je začela leta 1903, ko so William Harley in brata Arthur in Walter Davidson v svoji leseni garaži v ameriški zvezni državi Wisconsin iz različnih delov sestavili prvi motor. V drugi svetovni vojni so z njimi oskrbovali ameriško in zavezniško vojsko, do danes so jih izdelali več kot pet milijonov. Po vojni pa je skupina vojnih veteranov ugotovila, da pogreša vznemirljiv občutek nevarnosti s fronte. S težkimi motorji so se brezciljno zapodili po širnih ameriških cestah. Vedno več navdušencev tovrstnega načina življenja se je združevalo v skupine, ki so se razvile v razuzdane motoristične tolpe (na primer Hell's Angels). Slaba podoba se jih v blažji obliki drži še danes. 

Današnji lastniki tega motorja so po podatkih Harley-Davidson Motor Company predvsem moški (le okoli deset odstotkov je žensk) v starosti že razmeroma umirjenih 45 let in več. Za motorje odštejejo od dobrih deset do trideset tisočakov, modeli, okrašeni z umetelnimi kromiranimi dodatki, pa 'nimajo cene', kot pravijo. Lastniki harleyjev so znani tudi po svojih usnjenih oblačilih z različnimi našitki, ki pojasnjujejo strogo določeno hierarhijo članov lokalnega oddelka – chapterja. Poleg čina »director« je morda še najbolj ugleden in odgovoren »road captain« (kapitan ceste – vodja izleta), ki vozi na čelu kolone. Njegovi vožnji se morajo prilagajati vsi v skupini. 

Članarina za humanitarne namene

Slovenski ljubitelji HD se od leta 1995 družijo v slovenskem »oddelku« lastnikov teh motorjev oziroma v H. O. G. (Harley Owners Group), Lipa Chapter Slovenija. Njihov osnovni namen je prijateljsko druženje, med katerim so jedro neutrudni pogovori o motorjih in dogodivščinah med križarjenjem po slovenskih in evropskih cestah, člani se zavzemajo tudi za širjenje dobrega mnenja o motociklizmu in motoristih. Nekaj čez sto jih je, svojo letno članarino pa namenijo za humanitarne namene. »Letno se družimo na približno 15 do 20 srečanjih. Ob lepem vremenu gremo radi na kakšen izlet, vedno nas pride 20, 30, tudi 40. Najbolj pa nas veseli tradicionalni obisk pri otrocih in mladostnikih z gibalno oviranostjo ali z različnimi dolgotrajnimi obolenji v Centru za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje v Kamniku ob koncu šolskega leta, kjer jim druženje in vožnja z motorji naredi veliko veselje. Zato to ponavljamo iz leta v leto,« pove Rastko Korošec, dolgoletni član slovenske skupine Lipa Chapter.

Večina lastnikov Harley-Davidson motorjev je starejših od 45 let

Vsako leto se v prvi polovici septembra tudi slovenski motoristi radi zapeljejo do Baškega jezera (Faaker See) pri Beljaku, kjer se odvija največji dogodek »bajkerske« scene v Evropi – »European Bike Week«. Vasica z nekaj tisoč prebivalci že od leta 1998 gosti okoli 60 do 70 tisoč motoristov. Kmetje za brezplačna parkirišča in šotorišča s trakovi odmerijo svoje travnike in jih zavarujejo z žagovino, lokali, trgovine, stojnice z vsakovrstno kramo in šotorske pivnice delajo s polno paro. Teden, poln dogodkov, se zaključi s parado več tisoč motoristov, ki se v počasni vožnji zapeljejo okoli Vrbskega jezera (Wörthersee). Kot je povedal organizator, so bili sprva ljudje nezaupljivi do jezdecev, oblečenih v usnje, a so kmalu ugotovili, da so precej dobrodušno in miroljubno pleme, željno druženja in razkazovanja svojih predmetov oboževanja, ter se znajo solidno pozabavati. 

Tudi tako je mogoče predelati motor.

Slovenski »harlejaši« so pred leti v Izoli hoteli zagnati podoben dogodek, a pri tem niso bili ravno uspešni. Popravni izpit so naredili leta 2016, ko so v Portorož privabili več kot 15 tisoč motoristov iz vse Evrope. Zaradi novega koronavirusa so letos načrtovani podoben dogodek prestavili na drugo leto, prav tako je na september 2021 prestavljen »bajkerski« teden v Beljaku.

Vlado Kadunec, fotografije: Ž. K.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media