Tovor v avtomobilu ali na njem 

Prosti čas | okt. '20

Leto 2020 ni prineslo ničesar bistvenega v avtomobilizmu. Skupni imenovalec tehničnih novosti je povezljivost avtomobila s telefonom in svetom, kar ni nujno potrebno. Podobno je s samodejnimi operacijami, ki jih avtomobil že zmore kolikor toliko solidno izvajati namesto voznika. Recimo tempomat v povezavi s samodejnim zaznavanjem in ohranjanjem razdalje do spredaj vozečega avtomobila. Ali je vse to zares potrebno, je seveda vprašanje.

Če je voznik zaradi telesne okvare omejen v gibanju, je samodejnost dobrodošla. Samodejni menjalnik in sklopka sta že taka prednost, ki olajša vožnjo. Prižiganje luči in brisalnikov, ohranjanje voznega pasu, samodejno zaviranje … pa so dejanja, ki nadvladujejo voznikovo voljo, kar pa ni logično in tudi prijetno ni. Jaz sem še vedno zagovornik, da mora biti voznik tisti, ki sprejme odločitev in vodi avtomobil.

Voznik je pogosto šibka točka v avtomobilu, ker ne napreduje. Telo se stara, reakcije se upočasnjujejo. Tudi znanje o vožnji in prometnih predpisih lahko začne pešati. Ali pa se to pokaže, ko se zaostrijo ali spremenijo norme.

Varno prevažanje prtljage

Na prevažanje prtljage danes gledamo v povsem drugačni luči. Če je bilo pred pol stoletja povsem običajno, da je dojenček spal na polici pod zadnjo šipo in da smo na strešni prtljažnik naložili, kolikor se je le dalo, vse skupaj pa povezali s konopljeno vrvico za pakete, je to danes videti kot grozljivka. A še vedno je večini povsem sprejemljivo, da v avtomobil na primer naložijo pakete s kuhinjskimi omaricami. Nihče ne pomisli, da paket tehta 18 kilogramov, da dve polici v kartonu tehtata 8 kilogramov. Če tak paket v trčenju poleti iz prtljažnega prostora, lomi in ubija. Zavedati se je treba, da se v primeru ostrega zaviranja ali trčenja vozilo ustavi, gibanje potnikov in tovora pa se nadaljuje z nezmanjšano hitrostjo. Gibanje teles zadržijo varnostni pasovi in zračne blazine. Kdo pa ustavi prtljago?

Otrok v avtomobilu. Tu ni nobenega dvoma. Otrok mora biti v otroškem varnostnem sedežu, kjer naj bo privezan z varnostnim pasom. Res je, da je kakšen otroški sedež strašansko nepriročen in da so nekateri avtomobili tako nespametno skonstruirani, da je prostora v vratni odprtini premalo, da bi dedek lahko prišel do varnostnega pasu za otroka. Pri veliko avtomobilih je pripenjanje varnostnih pasov težavno. Vendar to naj ne bo izgovor. Kdor zna razmišljati dovolj daleč naprej, se pred nakupom avtomobila in sedeža seveda pozanima, kako in kaj.

Kolo na avtomobilu. Kolesarjenje je danes moderno. Ko pa imaš enkrat kolo, hitro ugotoviš, da ni vse rožnato. V Sloveniji kolesarskih stez, ločenih od cest, praktično ni. Občinske uprave lažje najdejo denar za marmornate stopnice kot za prehod za pešce. Za pešce in kolesarje naredijo malo ali nič. Kdor se hoče varno razgibavati na kolesu, gre tja, kjer lahko to varno počne. Recimo na asfaltirani trasi stare železnice, ki je sopihala od Martuljka do Kranjske Gore in naprej v Trbiž. A kolo je treba varno pripeljati do začetka kolesarske poti. Lahko na strehi, lahko na zadnjih vratih. V vsakem primeru pa mora biti prtljažnik zares zanesljivo pričvrščen in kolesa zares dobro pripeta. Še najbolje je prisluhniti kvalificiranemu prodajalcu, ki naj prtljažnik tudi prvič pričvrsti na avtomobil in pokaže, kako je prav.

Nakupi. Jesen je čas, ko gremo po ozimnico ali po večjih nakupih. Če se človek zna obrniti, kupi zaboj piva, vina, olja …, in to po ugodnejši ceni. A prav bi bilo, da bi vse težje predmete (zaboj steklenic, vrečo krompirja, vrečo cementa) v avtomobilu varno pripeli z močnim trakom tako, da se med vožnjo ne premikajo. To še posebej velja za jeklenko s plinom. Večina avtomobilov ima na dnu prtljažnika kljuke ali zanke, skozi katere potegnemo prtljažne trakove. Tudi mreža na dnu prtljažnika je boljša kot nič.

Steklenic, nakupovalnih torb, jabolk in podobnega nikoli ne dajemo kar na sedeže, ker se bodo pri prvem ostrem zaviranju te reči prevrnile in zakotalile po avtomobilu. Lahko se prikotalijo tudi pod pedala za sklopko in zavoro.

Smola, drobne poškodbe in zimske gume

Z jesenjo bo prišla vlaga. Zdaj so še zadnji lepi dnevi, zato je skrajni čas, da na avtomobilu popravimo drobne poškodbe na pločevini in podvozju ter raztopimo smolne kaplje, ki so prikapljale s smrek in borovcev. Začnite razmišljati tudi o zimskih gumah, da se izognete gneči, ko bo napočil čas za menjavo le-teh.

Mitja Gustinčič


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media