Bi radi bolje spali?

Prosti čas | okt. '20

Pogosto me vprašajo, kateri čaj ali prehransko dopolnilo pomaga do boljšega spanca. Namesto da razmišljamo, kaj vzeti, bi bilo bolj modro razmišljati, kaj odvzeti, če želimo bolje spati.

 Sedem presežkov, ki nam kratijo spanec

  1. Preveč misli

Da lahko mirno spimo, je nujno umiriti glavo. Dokler v njej ropota in se po njej podijo misli, skrbi, strahovi ipd., ne moremo zaspati. Tako kot pred spanjem umijemo zobe, da nam ostanki hrane ne gnijejo v ustih, moramo tudi misli »odplakniti«, da ne gnijejo v naših glavah.

Namesto pred televizijski zaslon se zvečer raje odpravite na krajši sprehod. Svež zrak in hoja vas bosta prijetno utrudila in boste po vrnitvi zaspali kot dojenček. Gledanje poznih informativnih oddaj ali programa, v katerem je vse polno čustev, le vznemiri duha in odžene spanec.

  1. Preveč odlašanja

Ob osmih se vam oči že zapirajo in si rečete, pa ne morem tako zgodaj v posteljo, raje še malo zdržim. In se tako mučite še uro ali dve, potem pa ugotovite, da sploh niste več zaspani. Kako je to mogoče?

Tisočletne izkušnje naravne medicine, ajurvede in tradicionalne kitajske medicine pravijo, da bomo najlažje in najgloblje zaspali, če se odpravimo spat v času med 9. in 10. uro zvečer. Po tem času pa se energije v naravi in telesu spremenijo, zato je globok spanec veliko težje doseči. A prav globok spanec omogoči, da se možgani lotijo temeljitih vzdrževalnih del, zato se po takšnem spancu počutimo prenovljeno.

  1. Preveč hrane in vode

Da glava lahko mirno spi, je nujno, da jo tudi drugi organi pustijo pri miru. Poln mehur in poln želodec sta dva zelo pogosta saboterja dobrega spanca. Navadimo se, da zvečer pojemo zelo malo in to storimo najpozneje do 18. ure. Takrat spijemo še skodelico čaja, ki ga bo telo predelalo, še preden se odpravimo v posteljo. Če čutite močno žejo, pred spanjem ali ponoči zaužijte le kakšen požirek, nikakor pa se ne nalivajte s tekočino, ker boste z njo odplaknili tudi možnosti za globok spanec.

  1. Preveč svetlobe

Svetloba v prostoru terja velik davek pri kakovostnem spancu. Melatonin se namreč izloča le, ko smo v globoki temi. Svetloba, ki prihaja s ceste, reflektorji, ki se prižigajo in ugašajo na senzorje, avtomobilski žarometi ali celo lučke na naših televizijskih sprejemnikih in drugi opremi močno motijo normalno izločanje melatonina, zato imamo rahel spanec in se ponoči večkrat zbujamo. Če ne gre drugače, imejte na nočni omarici lučko, ki jo lahko prižgete, ko se zbudite. Mogoče pa boste ugotovili, da v trdi temi boljše spite in je nočnega zbujanja veliko manj.

5. Preveč elektromagnetnega smoga

Tega nevidnega zastrupljevalca ne vidimo, a je še kako odgovoren za vse rahlejši spanec. Mikrovalovi, značilni za mobilne telefone in brezžično povezavo, onemogočajo normalno delovanje hormonov, nujnih za doseganje globokega spanca in regeneracije. Namesto regenerativnih učinkov melatonina bo zato telo izpostavljeno delovanju stresnih hormonov, ki se bodo izločali med spanjem. Nočno potenje, pogosto zbujanje, občutek teže v glavi, šumenje v ušesih ... vse to so lahko posledice brezžičnega usmerjevalnika (routerja), telefona na nočni omarici ali katerega drugega vira sevanja v naši bližini.

  1. Preveč krame v prostoru

Spalnice so v mnogih domovih postale ropotarnice. Omare in prostor pod posteljo so polni, tu so še televizor in računalnik, telefoni ... Preveč predmetov v prostoru ustvarja odlične pogoje za nastajanje plesni, pršic, prahu in drugih snovi, ki dražijo naše sluznice in izčrpavajo naše moči. Marsikateri menijo, da ponoči v spalnici le spijo, zato sploh ni pomembno, če je natrpana s stvarmi. A to ne drži. V spalnici preživimo tretjino življenja in prav v tem prostoru najdalj časa vdihujemo zrak. Naša telesa v spalnici ustvarijo največ vlage in v postelji odvržemo največ odsluženih celic, ki so lahko gojišče za pršice in plesni. Zato mora biti v spalnici čim manj stvari, tehnike in drugih motečih dejavnikov. 

  1. Preveč strupov v postelji

Prav ste prebrali. Povprečna vzmetnica v desetih letih izgubi polovico svoje teže. Kam je šla druga polovica? V prah pod posteljo in delčke, ki smo jih ponoči vdihavali. Če ponoči nenehno vdihujemo hlape iz vzmetnic, umetnih blazin in prekrival, če se našega telesa dotika ceneno blago, pobarvano z rakotvornimi barvili in prepojeno s številnimi kemikalijami, ne računajte na rešilni spanec. Postelja je najpomembnejši kos pohištva v hiši. Naj bo iz neoporečnih naravnih materialov, brez kovinskih delov in iz naravnega lesa.

Ko boste odpravili teh sedem saboterjev globokega spanca, bo tudi vsako zelišče ali prehransko dopolnilo veliko uspešnejše delovalo.

Sanja Lončar


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media