Napotnice le še v elektronski obliki

31. marec 2017

Uporaba elektronskih receptov se je pri nas že dobro uveljavila, od 10. aprila pa bodo obvezne še elektronske napotnice. Izpolnjevali jih bodo osebni zdravniki, prek eNaročanje pa se bomo pacienti naročali na zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni. Pomembna novost je možnost pregleda prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih na enem mestu.

 Papirnata napotnica bo v rabi samo še za nujne primere ali za obiske na domu. Kot je na včerajšnjem srečanju z novinarji poudarila mag. Katarina Kralj z ministrstva za zdravje, bodo že izdane napotnice veljavne še po 10. aprilu. Sistem eNaročanja zaenkrat velja le za prve preglede in diagnostiko (CT, MR ali rentgenske preglede in podobno), ne pa za kontrolne preglede ali operacije, kjer datume določajo ustanove po svojem sistemu triaže.  Za zdaj se je možno naročati na 190 zdravstvenih storitev. Pacient se lahko naroči po že doslej uveljavljenih poteh, torej osebno, preko t. i. infotočk in na telefonsko številko 080 2445 ali pa ga neposredno po izdaji e-napotnice naročita kar zdravnik oziroma medicinska sestra. 

Elektronsko naročanje

V e-Naročanje še vedno niso vključeni vsi  koncesionarji, a pristojni menijo, da bo do 10. aprila vse nared, saj so že  doslej izdali več kot milijon e-napotnic. Kot je pojasnil Simon Indihar, z Nacionalnega inštituta za javno zdravje lahko vsakdo na spletni strani https://cakalnedobe.ezdrav.si preveri proste termine ali vsaj okvirne termine pri vseh izvajalcih na enem mestu. Zdravstvene ustanove morajo podatke vestno in redno beležiti, stari so lahko največ dve uri in se sproti osvežujejo. Nabor zdravstvenih storitev je tu bistveno večji (kar 1132 jih je na spisku), vendar za vse še ne velja e-napotnica. 

Kdor se bo želel naročiti po elektronski poti, to lahko stori preko portala https://zvem.zdrav.si. Vanj piše številko svoje e-napotnice, na podlagi vrste zdravstvene storitve (VZS), ki jo je na njej označil zdravnik, se bodo  prikazali vsi izvajalci te storitve po državi. Pacient izbere izvajalca in želen termin ter uro. Izbrani termin je dve minuti rezerviran samo zanj, dokler dokončno ne potrdi izbire. Potrdilo o izbranem datumu lahko natisne ali si ga pošlje na elektronski naslov. Kasneje lahko izbrani datum na podoben način odpove, vendar mora navesti razlog. Portal je prilagojen tudi uporabnikom, ki imajo težave z vidom. Z digitalnim potrdilom pa lahko vsak posameznik dostopa do svojih podatkov in preverja svojo zdravstveno dokumentacijo.

V kolikor izvajalec ne nudi točnih datumov, pač pa le okvirne (teh je zaenkrat največ), denimo: na vrsti boste v roku treh tednov …, pacient izbere tistega, ki mu ustreza, izvajalec pa mu mora v petih dneh sporočiti točen datum in uro pregleda. Za točnost podatkov o čakalnih dobah jamčijo izvajalci, pacienti, ki ugotovijo, da ne držijo, naj to sporočijo na ministrstvo za zdravje  ali na klicni center 080 24 45.

Projekt eZdravje se sicer izvaja počasneje od pričakovanj, saj so ga na ministrstvu za zdravje začeli pripravljati že leta 2008, poskusno so ga vpeljevali že leta 2014, z januarjem 2015 je upravljanje rešitev projekta prevzel Nacionalni inštitut za javno zdravje. Stroški projekta znašajo okoli 22 milijonov evrov, samo za eNaročanje je bilo doslej porabljenih 890.000 evrov.

Anita Žmahar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media