Spremenjene nalepke o energijski učinkovitosti
Od 1. marca se v vseh trgovinah in pri spletnih trgovcih na drobno uporablja nova različica energijske nalepke EU, ki je potrošnikom v pomoč pri zniževanju računov za energijo in zmanjšanju ogljičnega odtisa. Vnovič je v uporabi bolj enostavna, a strožja lestvica z ocenami od A do G.
Sprva pa bodo s temi nalepkami opremljeni le hladilniki in zamrzovalniki, pomivalni stroji, pralni stroji in televizijski sprejemniki (ter drugi zunanji monitorji). Septembra bodo z novimi nalepkami opremili žarnice in sijalke s fiksnimi svetlobnimi viri, kasneje pa še druge izdelke, kot so sušilniki, klimatske naprave, aparati za kuhanje, prezračevalne enote, hladilne omare, grelniki prostorov in vode ter kotli na trdno gorivo.
Nova nalepka ima bolj nazorne ikone, poleg razreda energijske učinkovitosti vsebujejo še druge podatke. Za pralni stroj na primer na kratko prikazujejo število litrov vode na cikel, trajanje cikla in porabo energije, kot je izmerjeno za standardizirani program. Nova je tudi koda QR (v zgornjem desnem kotu), s pomočjo katere lahko potrošniki dobijo dodatne informacije ali podrobnosti o modelu izdelka, denimo o merah ali posebnih lastnostih. Predvsem pa je spremenjena lestvica energijske učinkovitosti, po kateri je doslej vedno več izdelkov dosegalo ocene A+, A++ oz. A+++. Po novem bodo energijsko najučinkovitejši izdelki, ki so na trgu, običajno označeni z „B“, „C“ ali „D“.
Prav tako so začele veljati nove uredbe o okoljsko primerni zasnovi. Za potrošnike je najbolj bistvena pravica do popravila izdelkov. Proizvajalci ali uvozniki bodo morali poklicnim serviserjem zagotavljati številne bistvene dele (motorje in motorne ščetke, črpalke, blažilnike in vzmeti, pralne bobne itd.) najmanj 7 do 10 let po tem, ko bo zadnji model dan na evropski trg. Več let po umiku izdelka s trga pa bodo morali imeti na voljo izdelke, kot so vrata ali tečaji in tesnila, ki so primerni za popravila po načelu „sam svoj mojster“. Najdaljši rok dobave za vse te kose je 15 delovnih dni po naročilu.
Energijska nalepka EU na gospodinjskih izdelkih potrošnikom že več kot 25 let pomaga pri sprejemanju ozaveščenih odločitev. V raziskavi Eurobarometer leta 2019 je 79 odstotkov potrošnikov potrdilo, da je vplivala na njihovo odločitev o nakupu izdelka.