ZPS svetuje: Dobri mobilniki so enostavni

Veliko starejših ima pri telefoniranju z mobilnimi telefoni težave zaradi majhnih zaslonov in tipk; ko jih kdo pokliče, ne morejo prebrati številke ali imena, saj so znaki na zaslonu premajhni. Potrošniške organizacije zato pri rednem testiranju mobilnih telefonov opravljajo posebne preizkuse tistih aparatov, ki naj bi bili namenjeni starejšim uporabnikom.

Ugotovili so, da velike tipke niso vedno tudi dobre, preprosto zasnovan zaslon pa tudi ni vedno dovolj kontrasten. Pri tipkah je tudi pomembno, da so dobro osvetljene in da je dovolj izrazit kontrast med barvo tipke in napisom na njej. Kot zanimivost omenimo morda nenamerno napako nekaterih izdelovalcev, ko so telefonu dodali v škatlo navodila za uporabo, natisnjena z majhnimi črkami in oznakami, kar je lahko za tiste, ki slabše vidijo, velika težava. Posebna tipka za klic v sili je prevečkrat skrita ali težko dostopna, včasih pa je postavljena tako nerodno, da jo med vsakdanjo rabo nehote pritisnete. Eden od modelov ima tudi tipalo za padec, a je na testu deloval zelo nezanesljivo.
In še ena zanimivost: dobro oceno sta dobila le zložljiva mobilnika, pri katerih je tipkovnico varno skrita. Očitno starejši bolj zaupajo pokritim kot zaklenjenim tipkam. Ali pa zaklenjenih tipk zaradi premalo domišljnih rešitev ne znajo preprosto odkleniti.

Nekaj nasvetov za preprosto življenje z mobilnikom
1. Pri operaterju ali prodajalcu telefonov se pozanimajte, kako vključiti in izključiti telefon, kako poklicati določeno številko, kako sprejeti in končati klic, kako prebrati in poslati kratko sporočilo - SMS. Zelo uporaben je tudi preprost priročnik, v katerem je vse omenjeno razloženo korak za korakom.
2. Kartico SIM je treba pripraviti tako, da so na njej shranjeni vsi pomembni stiki z imeni in številkami (družina, bližnji prijatelji, zdravniki …). Številke, ki jih je treba poklicati v sili, naj bodo označene posebej – tako jih bo lahko poklical tudi kdo drug. Uporabniku je treba pomagati pri programiranju tipke za klic v sili.
3. Mobilnik mora biti nastavljen čimbolj osnovno in brez dodatkov.
4. Na telefonu naj bo čim manj »mehkih« tipk (z različno funkcionalnostjo), nepotrebne so tipke, ki se odzivajo odvisno od tega, na katerem robu ali v sredini jih pritisneš. Starejšim so odveč tudi zasloni, občutljivi na dotik.
Vir: Revija Zveze potrošnikov Slovenije VIP

Zveza potrošnikov Slovenije je pred dvema letoma pozvala mobilne operaterje, naj vidno označijo mobilnike iz svoje ponudbe, za katere menijo, da so primernejši za starejše. Svetovali so jim, naj v svojih in franšiznih trgovinah posebej opozorijo na take telefone ter jim dodajo preprosta navodila za uporabo osnovnih funkcij, a doslej te pobude niso upoštevali dovolj in slovenski uporabniki še vedno nimamo na voljo dovolj mobilnih telefonov, ki bi bili namenjeni starejšim.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media