Avtomobili za starejše voznike so v modi!

Prosti čas | jan. '14

Avtomobilski proizvajalci so zadnja leta začeli ponujati avtomobile, za katere na glas povedo, da so prijaznejši do starejših voznikov. Govorimo celo o dveh novih avtomobilskih razredih, ki sta še posebej namenjena starejšim voznikom, o tako imenovanih malih SUV (»mali terenci«) in o malih enoprostorcih.

Najbolj vidni predstavniki so renault captur, ford B-max, dva opla - meriva in mokka, pa nissana juke in note, citroën C3 picasso, peugeot 2008, fiat 500L, honda jazz, kia venga in hyundai ix20.
Kaj je na njih všečnega zlasti za starejše voznike in sopotnike? Predvsem so to nekoliko višji avtomobili, v katere vstopamo pokončneje - da se ni treba toliko sklanjati, kar je hrbtenici bolj prijazno. Sedeži teh avtomobilov so nameščeni više, kolena so zato med vožnjo bolj pokrčena in ne tako iztegnjena, kar tudi prija starejšim kostem.
Hkrati so to dokaj majhni avtomobili, med vožnjo lahkotnejši in okretnejši. Vrh tega imajo pet vrat, da lahko na zadnje sedeže laže namestimo vnuke, po zaslugi večje višine pa je na zadnjih sedežih hkrati tudi dovolj prostora, da se lahko druščina štirih skupaj odpelje na izlet.

Elektronska oprema povečuje preglednost
V majhnih in visokih avtomobilih sicer lahko uživajo tudi mlajši vozniki, prav tako pa lahko starejši vozniki najdejo ustrezen avtomobil tudi med drugo ponudbo. Še zlasti ob pomoči sodobne opreme si lahko marsikateri avtomobil prilagodite tako, da se boste kljub počasnejšim zaznavam laže soočali s hitrejšim prometnim tempom. A žal je tudi nasprotno -marsikateri moderen avto lahko z zapletenim upravljanjem greni življenje, zato si kaže za nakup vzeti dovolj časa.
Tak primer je, denimo, preglednost. Seveda je bolje, če je avtomobil že sam po sebi dovolj pregleden, a z inovativno opremo lahko rešite marsikatero tegobo. Težave s pogledovanjem na bok lahko rešite z elektroniko: privoščite si tak avtomobil, ki bo zapiskal, ko boste želeli zamenjati pas ali ko bo drugo vozilo v vašem mrtvem kotu. Kaj se pri parkiranju dogaja za vašim vozilom, vam pokažejo parkirni senzorji, v boljših primerih tudi kamera.
In naj se sliši še tako strašljivo, sodobni avtomobili znajo parkirati namesto vas – vi samo pritisnete na stikalo, pa bo avtomobil samodejno izmeril velikost parkirnega boksa in vrtel volan, da ne boste zadeli robnika ali sosednjih avtomobilov.
Z elektriko in elektroniko se je tudi sicer smiselno dobro založiti. Stekla naj bodo električno pomična tudi zadaj, da se vam ne bo treba ustaviti, ko bo vaš vnuk pogruntal, kako fino je vrteti tisto znano ročico. Priporočamo tudi električno nastavljanje sedežev s spominsko funkcijo – ko boste naslednjič zaupali volan sinu ali hčeri, boste samo še pritisnili na tipko, pa bo vaš sedež spet nastavljen po vaši meri.

Intuitivno razporejena stikala namesto zaslonov na dotik
Razkorak med generacijami se verjetno še najbolj občuti pri ureditvi voznikovega delovnega prostora. Večina najnovejših avtomobilov namreč zahteva za upravljanje kar nekaj računalniškega znanja - armaturna plošča je urejena minimalistično, okrog velikega in na dotik občutljivega zaslona, prek katerega upravljamo praktično vse funkcije, razen vožnje. Marsikateri starejši voznik se bo zato bolje počutil v nekoliko preprostejših starejših avtomobilih z večjim številom namenskih stikal. Seveda se da vsega navaditi, toda intuitivnost stikal je s stališča varnosti nadvse pomembna.
Bogato založenost z opremo sicer toplo priporočamo: dobrodošlo je namreč, če lahko radio upravljate s stikali na volanskem obroču ali se med vožnjo odzovete na telefonski klic. Da se izognete stresu, ko iščete neznano lokacijo, si privoščite navigacijsko napravo, ki bo namesto vas razmišljala o kažipotih, vi pa se boste osredotočili na promet. Na voljo so tudi avtomobili, ki berejo obcestne znake, vožnjo pa lahko lajša tudi vrsta “avtomatskih” dodatkov - samodejni so tudi že luči, ogledala, brisalci, pa tudi zavore, menjalnik in celo stopalka za plin - a o tem kdaj drugič.

Čas belih cest
Januar je čas, ko naše ceste pogosto prekrije sneg, zato kaže spomniti na večjo previdnost.
Osnovna načela so povsem jasna: po snegu vozimo še posebej nežno, počasneje, z večjo varnostno razdaljo in z očmi “na pecljih”. Zasnežene ceste namreč skrivajo mnogo pasti, zato ne mislite zgolj nase, morda se bo v past ujel voznik drugega vozila - s predvidevanjem se vam bo morda uspelo izogniti nesreči, za katero sicer ne bi bili nič krivi.
Da boste pripravljeni na te zimske izzive, vedno vozite z očiščenimi vozili. Ne zato, ker tako zahtevajo policisti, ampak zato, ker ste samo tako dovolj dobro poskrbeli za vašo varnost. Imejte v mislih, da tudi elektronski varnostni sistemi v avtomobilu delujejo le, če je vozilo čisto.
Samozaščitno ravnajte tudi tako, da za volan ne sedate v debelih bundah. Raje si privoščite avtomobil z ogrevanimi sedeži ali celo takega z ogrevanim volanskim obročem. Sicer vozite v rokavicah, a ne drsečih volnenih, obvezno vzemite take, v katerih boste lahko dovolj zanesljivo oprijeli volan.
Razmišljajte o možnih scenarijih, ko se soočate z zasneženim klancem. Pomislite, ali boste pripeljali do vrha ali boste lahko na klancu vnovič speljali, se boste lahko varno spustili nazaj dol? Kam vas bo odneslo, če boste začeli drseti? Se sploh splača riniti v težave, boste na vrhu klanca lahko parkirali, boste morali nazaj dol. Prav tako dobro premislite, preden parkirate v neočiščeni parkirni boks - boste lahko varno speljali ali pa boste potrebovali pomoč mimoidočih? V teh primerih ne parkirajte preveč na tesno, da boste imeli dovolj prostora za potiskanje avtomobila.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media