Ne slišim dobro …

Dobro počutje | nov. '15

Kot ugotavljajo strokovnjaki, se ljudje veliko lažje sprijaznimo s slabšanjem vida kot pa sluha. Ko ugotovimo, da ne vidimo več dobro, se – kakor hitro je le mogoče – odpravimo k okulistu in si priskrbimo očala. A ko začne pešati sluh, je drugače. Četudi se marsikomu dozdeva, da ljudje zadnje čase ne govorijo dovolj glasno in razločno, da v družbi pogosto ne ujame niti pogovora ali presliši bistvo ravnokar povedane šale, težav s sluhom ne bo zaznal (ali priznal), dokler ga na to ne opozorijo drugi.

Ker se sluh kot ena izmed posledic staranja slabša postopoma, najpogosteje začetne znake naglušnosti prvi opazijo družinski člani ali prijatelji. Tudi tako, da sta televizija in radio naravnana na večjo jakost, da morajo vse povedano večkrat ponoviti, da se oseba ne odziva na klice, ne sliši zvonjenja telefona ali zvonca pri vratih … Zaradi okrnjenega sporazumevanja je za okolico naglušnost ravno tako moteča kot za naglušnega, ki se morda še ne zaveda, kako se mu slabša kakovost življenja, zlasti pa pešajo družabni stiki. Ker ne razume sogovornikov, težko sodeluje v pogovoru, sčasoma se začne izogibati družbi, se zapira v stanovanje, to pa vpliva na poslabšanje telesnega, zlasti pa duševnega zdravja.

Če se tudi vam dogaja kaj podobnega, nikar ne odlašajte. Težave zaupajte osebnemu zdravniku, ki vas bo napotil k specialistu – otorinolaringologu. Ta vam bo temeljito pregledal ušesa, preizkusil slišnost in za vsako uho posebej ugotovil, koliko sluha še imate ohranjenega. Na podlagi okvare sluha vam bo izdal naročilnico za slušni aparat. To je tehnični pripomoček, stroške zanj pa krije zavod za zdravstveno zavarovanje (a le za standarden model). Pravica do novega vam pripada vsakih pet let.

Sodobna tehnologija je močno napredovala tudi pri razvoju slušnih aparatov, saj je na voljo široka paleta izdelkov – od klasičnih do skoraj neopaznih sodobnih oblik. Čeprav je oblika aparata vendarle na drugem mestu, saj je najpomembnejše, da vam bo dobro služil. Za to pa mora biti izpolnjeno nekaj pogojev. Slušni aparat mora delovati brezhibno, biti mora ustrezno nastavljen in pravilno vstavljen, dobro se mora prilegati sluhovodu, v nasprotnem primeru lahko povzroča neprijetne piskajoče zvoke, ki motijo poslušanje. Pri izbiri najustreznejšega vam bo pomagal slušni akustik, ki bo upošteval vaše potrebe in želje. Aparat bo nastavil posebej za vas, razložil vam bo, kako deluje, in vas naučil, kako morate doma ravnati z njim. Pri preizkušanju slušnih aparatov si vzemite dovolj časa, dobro premislite, večkrat vprašajte, če vas kaj zanima ali če česa ne razumete. Dogovorite se, da lahko pridete po nasvet in pomoč tudi kasneje – kar pa bi vam dober slušni akustik moral tako ali tako sam predlagati.

Aparat boste najprej dobili za nekaj tednov v preizkušnjo, da se navadite »na novo slišati«. Aparat namreč spremeni zvoke oziroma jih ojača, zato se jih boste morali naučiti razpoznavati. Na kontrolnem pregledu bo slušni akustik znova preveril, kako dobro slišite z aparatom, in če boste zadovoljni z njim, ga boste obdržali. 

A. Ž.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media