Anketa

jan. '17

Ali je bolnik le številka?

Sogovornike smo spraševali, kakšne izkušnje imajo s čakalnimi vrstami v zdravstvu.

Veselka Pevec, zlata paraolimpijska tekmovalka, Videm Dobrepolje: »Res se čaka! Pa ne samo čaka, tudi ne veš, na koga bi se obrnil. Zdravnik te napoti, potem se moraš pa znajti. Veliko se govori, stori pa malo. Menim, da ni prave odgovornosti. Ko sem se pred leti zdravila, je bilo drugače. Takrat sem občutila, da je vsem, ki so sodelovali pri mojem zdravljenju in rehabilitaciji, mar zame. Danes se je to izgubilo.«

Ajda Podgoršek, dijakinja, Ljubljana: »S čakalnimi vrstami imam malo izkušenj. Pri osebnem zdravniku običajno ne čakam, ker sem naročena, tudi pri zobozdravniku nikoli ne čakam. Na urgenci je pa odvisno, zakaj prideš tja. Če je ogroženo tvoje življenje, te vzamejo takoj, sicer pa lahko čakaš dolge ure. Problem dolgih čakalnih vrst bi najbrž lahko reševali z večjim številom zaposlenih, malo pa je treba spremeniti organizacijo dela in predvsem uvesti več reda.«

Renata Čermelj Rangus, diplomirana ekonomistka, Ljubljana: »Pri splošnem zdravniku ni dolgega čakanja, pri specialistih pa se lahko zaplete. Ko sem potrebovala zdravnika specialista, bi morala z napotnico hitro čakati sedem mesecev, z nujno pa so me potem sprejeli takoj. Ko so me enkrat začeli zdraviti, sem tudi pri drugih specialistih hitro prišla na vrsto. Ministrstvo za zdravje bi moralo vzpostaviti red v zdravstvu. Občutek imam, da je včasih vrsta ustvarjena zato, da gredo ljudje k zdravniku samoplačniško.«

Božena Kolman Finžgar, ravnateljica knjižnice A. T. Linharta, Radovljica: »Kadar potrebuješ zdravnika, se žal hitro srečaš z dolgimi čakalnimi vrstami. Ljudje bi morali sami bolj skrbeti za svoje zdravje, tako telesno kot duševno, in bi že s tem razbremenili zdravstvo. Prav zato smo letos ob dnevu slovenskih knjižnic začeli nov projekt Zbistrimo um, posebno možgansko telovadbo, ki utrjuje duševno in telesno zmogljivost starejših, tako pa krepi zdravje seniorjev in krajša vrste v ambulantah.«

Rajmond Debevec, pripadnik športne enote SV, Ljubljana: »Stanje v zdravstvu je katastrofalno! Zaradi statusa vrhunskega športnika imam privilegij in lažje pridem do zdravnika specialista, vendar bom po zaključeni športni karieri delil usodo vseh drugih. V času, ko smo bili tako ponosni na samostojno Slovenijo in osamosvojitelje, so prav ti izgubili vsa moralna načela, prevzeli so jih napuh, pohlep in grabežljivost. Še vedno iz ozadja na vse mogoče načine uničujejo napore vseh, ki bi radi z reformami izboljšali pereče stanje.«

Breda Kutin, Zveza potrošnikov Slovenije, Ljubljana: »Pred kratkim sem se na lastne oči prepričala, kaj pomeni čakati. Z bolno mamo sva na nujni medicinski pomoči v Ljubljani čakali več kot 18 ur. Dokler bomo imeli take vrste na urgenci in tako slabe razmere na nujni medicinski pomoči, se bolnikom slabo piše. Nesprejemljivo je, da bolniki in svojci čakajo ure in ure na vozičkih in stojijo pred vrati. Čas bi že bil, da zgradijo novo urgenco in ustrezno reorganizirajo delo.«

Neda Luznar, upokojena profesorica zdravstvene vzgoje, Ljubljana: »Razmere v družbi se vedno odražajo tudi v zdravstvu. Ob velikem številu brezposelnih in ljudi z minimalnimi dohodki se večajo tudi težave z zdravjem, stiska ljudi se kaže na njihovem telesnem in psihičnem zdravju. Politika in zdravstvo pa sta vse to zanemarila in se ukvarjata sama s seboj, ne pa s potrebami ljudi, kar naj bi bilo njuno poslanstvo.«

Dr. Tatjana Popović, upokojena biokemičarka, Ljubljana: »Junija letos so mi vstavili kolčno protezo in sem zelo zadovoljna. Od mojih prvih težav s kolkom do operacije je minilo leto in pol; od takrat ko so se začele hude bolečine, pa pol leta. Moram reči, da sem imela srečo, saj poznam gospo, ki je ob hudih bolečinah čakala na operacijo kar štiri leta. Čakalne dobe bi se hitro skrajšale, če bi zdravstvu namenili več denarja, da bi bile lahko vse zmogljivosti polno izkoriščene.«

Besedilo in fotografije: Novinarski krožek SUTŽO


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media