Veliko lahko storimo sami zase 

Dobro počutje | jul. '17

Zakonca Fabjan

Gersonova terapija spada med alternativne in naravne terapije, saj izkoristi samozdravilne mehanizme telesa pri odpravljanju različnih kroničnih bolezni in bolezenskih stanj. Njen avtor dr. Max Gerson je verjel, da so degenerativne bolezni posledica zastrupljene in osiromašene hrane, vode in zraka. Ker je bilo zdravljenje z dieto takrat mnogo pred časom, so mu šele presenetljivo dobri rezultati odprli pot tudi do uradnega zdravstva. S svojo metodo je pozdravil mnogo primerov napredovale tuberkuloze, koronarne srčne bolezni, raka in številnih drugih blažjih težav.

Zakonca Fabjan sta se prav s to metodo znebila občutnih zdravstvenih težav, ki so bile posledica stresa in sindroma izgorelosti, kar vedno zahteva visoko ceno. Zorica Fabjan, upokojena zdravnica in anesteziologinja, in njen mož Marjan Fabjan, zdravnik in estetski kirurg, sta se pri 63 letih odločila za Gersonovo dieto. »Marsikaj moramo spremeniti, da bi dosegli harmonijo v telesu, umu in duši in da bi se lahko sprožil proces samozdravljenja.« Že po nekaj mesecih so bile pozitivne spremembe očitne. »Empiričnost je vodilo zdravniškega dela, zato lahko na podlagi primerjav laboratorijskih meritev – seveda pa tudi po osebnih občutkih – potrdim izredno učinkovitost te metode. Zelo jo priporočam tudi ljudem, ki želijo izboljšati svoje počutje, okrepiti imunski sistem, normalizirati vrednosti pomembnih telesnih parametrov in upočasniti staranje.«

Ob zdravstvenih tegobah, ki jih danes doživljamo, se lahko vprašamo, ali so to sodobne bolezni ali napačen odnos do zdravja. Aritmija, utrujenost, nervoze, povišane vrednosti holesterola, sladkorja, slabši čuti in pešanje funkcij sploh – vse to zaznamuje današnje generacije od srednjih let naprej. Slabši parametri sicer še ne pomenijo bolezni, nakazujejo pa že entropijo, ki je posledica napačnega življenjskega sloga. Žal pa teh podatkov (še) ne razumemo kot opozorilo, ampak jih sprejemamo kot dejstva, ki jih pač prinašajo leta.

Vzemimo se v roke

Vendar ni nujno, da nas starost prehiteva, pravita Zorica in Marjan Fabjan. Da bi imeli jasno sliko, kolikšna je naša biološka starost, je dobro spremljati meritve holesterolov in maščob oz. stanje žil, krvni tlak, kostno gostoto, nivo hormonov in homocisteina. Pa tudi vid, sluh ter seveda telesno težo, gibalne sposobnosti, sposobnosti koncentracije in spomina. Spremljanje teh podatkov je pomembno, saj nas opozorijo na razvoj določenih težav, ki se jim v tem stadiju morda še lahko izognemo. Sladkor, pritisk in še kaj sicer dokaj redno merimo, manj pa druge parametre, na primer hormonski status. Ženske, ki imajo ob menopavzi več težav, so pri tem doslednejše, moški pa žal te meritve zanemarjajo. »Moški se morajo zavedati, da ob upadanju nivoja testosterona, moškega hormona, ki je tudi gradnik mišic in je pomemben za delovanje srca, narašča nivo drugih hormonov, kar sproži entropijo. Znak tega pa je lahko tudi ginekomastija – povečanje prsi zaradi prekomernega nabiranja maščobnega tkiva,« opozarja Marjan Fabjan.

Nekaj priporočil

Pomembno je, da užijemo veliko presne pa tudi kuhane zelenjave. Pri tej dieti ni soli ne sladkorja, črtane so tudi močnate jedi, od vseh vrst moke pa sta sprejemljivi le ržena in ajdova. Kadar ima Zorica Fabjan čas, to pa je predvsem ob koncu tedna, ki ga z možem preživlja v vikendu v škofjeloških hribih, pripravi rženo-ajdov kruh, ki vzhaja celo noč in je tako okusen, da soli sploh ne pogrešaš. Gersonova dieta priporoča tudi ajdovo kašo, seveda brez mleka ali smetane. Meso oziroma živalske beljakovine in maščobe so prepovedani. Občasno je sprejemljiv mladi sir, ki mu dodata laneno olje, lahko tudi mleto laneno seme, in si pripravita okusen namaz za zajtrk, ki ga dopolnita še s sadjem.

Na spletu je kar nekaj receptov, ki ustrezajo Gersonovi terapiji. Zakonca Fabjan priporočata zlasti naslednje.

Hipokratova juha. Dvakrat dnevno si naj bi privoščili zelenjavno juho, bogato s čebulo, česnom, drobnjakom, čemažem, koriandrom, zeleno in drugo zelenjavo, ki pa je ne smemo soliti. Ker pa organizem potrebuje veliko energije za prebavo zelenjave (in sadja), je juha pretlačena; tako razbremenimo prebavni trakt.

Sočenje solate. »Naše celice so kronično nedohranjene, še zlasti jim primanjkuje encimov, vitaminov in elektrolitov. Ker se tega ne zavedamo, ne povprašujemo po hrani, ki bi nahranila naše celice, in ker ni povpraševanja, ni ponudbe. Zato si moramo zdravo hrano pripravljati sami. Tudi sadne in zelenjavne sokove. Čez dan naj bi spili 5 do 6 sveže stisnjenih sokov,« pripovedujeta. Za aktivne ljudi je to sicer težje, toda veliko sokov lahko pripravimo tudi na zalogo. To pa ne velja za sok iz zelene solate, tega je treba nujno popiti sveže stisnjenega, saj encimi, s katerimi je bogata zelena solata, hitro oksidirajo. Za štiri osebe zakonca Fabjan stisneta dve glavi zelene solate s korenčkom in jabolkom (potreben je poseben sokovnik, ki zelenjavo stiska in izžema). Solato je dobro pred tem oprati v vodi, ki ji dodamo kis za vlaganje, nato pa še dobro izperemo. Kis dodamo predvsem zato, da preženemo morebitne zajedavce in bakterije. In zakaj sočiti solato? »Večje količine zelene solate človek ne more užiti naenkrat pa tudi presnova le-te traja več ur. Solatni napitek pa je hitro prebavljiva esenca s takojšnjim učinkom.«

Unikatna sladica. Namesto sladkorja lahko uporabimo javorjev sirup, lahko pa pripravimo sladico tudi brez njega. Pripravimo na primer borovnice in malo jagod s skuto, ki jo ohladimo in vanjo zamešamo zelo mrzle maline. V skuto lahko vmešamo tudi polovico banane in malo lanenega olja in zmletih lanenih semen. Vse skupaj pa pokapljamo s kapljicami olja, v katerem so namočene tavžentrože, ter sladico posipamo s cimetom. Ta presenetljiva kombinacija okusov vedno navduši.

Kavni klistir in sončenje. V sklopu diete je tudi redno klistiranje. »Kavni klistir učinkovito razstruplja jetra, saj kofein, ki se vpije v telo, jetra stimulira in odpre žolčevode. V liter vode vkuhata do 6 velikih žlic prave kave, klismo pa priporočata vsako jutro. Za razstrupljanje so učinkoviti tudi znojenje (hoja v hrib, intenzivnejša telesna vadba) in kopeli.

Proti prostim radikalom, ki ogrožajo naše telo oziroma zdravje, Zorica in Marjan Fabjan uživata kapsule alg (Chlorella, Chemet, Dimaval in Unithiol), ki so v prosti prodaji. Hkrati pa opozorita tudi na zdravju škodljiv fluor, ki je pogosto dodan zobnim kremam (vendar ne vsem), in na škodljivost amalgamskih zobnih zalivk.

Poudarita pa tudi pozitivne strani sončenja oziroma nevarnosti, če človek ne dobi dovolj sončne svetlobe. Dvakrat na dan po pol ure sončenja – dopoldne in pozno popoldne – je velikega pomena ne le za tvorbo vitamina D, ampak sonce pospešuje tudi interform, celične beljakovine, ki so protivirusni dejavnik, limfocite, ki so pomembni za imunski sistem tako kot supresorske celice, ki se imenujejo tudi »nadzorne«. Sončenje tudi zniža kortizol, ki med drugim viša krvni tlak ter sladkor in je eden izmed »stresnih« hormonov.

Prav tako pa je pomembno veliko gibanja na svežem zraku ter dnevno urjenje intelektualnih sposobnosti, kar je najboljša obramba pred demenco oz. možganskimi boleznimi staranja.

Lidija Jež, fotografija: osebni arhiv zakoncev Fabijan


Vaši komentarji


© 2023 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media