Ni ga čez dober javni prevoz

sep. '17

Kaj so nam o tem povedali sogovorniki iz Slovenije in tujine?

Katarina Podobnik, univ. dipl. bibliotekarka, Škofja Loka: »V službo v Ljubljani sem se veliko let vozila z osebnim avtomobilom, odkar pa uporabljam javni prevoz, lahko povem, da ima številne prednosti. Vidim jih predvsem v tem, da prideš v službo veliko bolj umirjen, saj ti med vožnjo ni treba paziti na druge udeležence v prometu, razmišljati o kolonah in o tem, kje boš parkiral. Lahko prebereš kakšno knjigo, revijo ali časopis, razmišljaš ali preprosto zapreš oči, se 'odklopiš' in se sprostiš.«

Justina Šetina, upokojena višja medicinska sestra, Novo mesto: »Menim, da je javni prevoz v Novem mestu dober, to velja tudi za povezave z manjšimi okoliškimi kraji, od koder prihaja vsak dan veliko dijakov. V mestu so označene kolesarske poti, pločniki so prilagojeni invalidskim vozičkom, pogrešam pa zvokovne oznake v križiščih, pomembne za ljudi z okvaro vida, za slepe in slabovidne, kar sem tudi sama. Žal so mnogo zelenic spremenili v parkirišča.«

Manevera Subašić, gospodinja, Izola: »V Izoli je zaradi turistov velik problem s parkirišči. Na srečo živim blizu centra in avtomobila v mestu ne uporabljam, ampak grem peš. Dobro sta urejena primestni in medkrajevni promet. V Koper ali Piran se peljem z lokalnimi avtobusi. Moram jih pohvaliti, saj so vedno točni in vozijo vsakih dvajset minut.«

Ana Martelanc, upokojena svetovalka univerzitetnih knjižnic, Ljubljana: »Mladost sem preživela v Trstu, zato poznam razmere v obeh mestih. Zaradi obmejne lege je Trst železniški prometni žep, povezave s Slovenijo so slabe, koncesionarji ukinjajo tudi lokalne proge. Avtobusne povezave s Slovenijo so se izboljšale, dobro sta urejena mestni in primestni avtobusni promet. Cena vožnje z mestnim avtobusom je nižja kot v Ljubljani, mesečna vozovnica pa je za upokojence precej dražja. Popust imajo le invalidi in socialno ogroženi.«

Martin Dvoršak, diplomirani politolog, Luleå, Švedska: »Medkrajevni promet na Švedskem je urejen in priljubljen. Vlaki so udobni, moderno opremljeni, na jugu dosegajo do 250 km na uro, na severu zaradi starejših tirov le 100 km na uro. Cene vožnje so odvisne od povpraševanja in časa rezervacije; med Göteborgom in Stockholmom (600 km) stane vlak od 25 do 80 evrov, avtobus, ki vozi dvakrat več časa, pa 35 evrov. Do 55 km oddaljene službe se vozim eno uro z avtobusom, ki stane 9 evrov v eno smer.«

Mateja Marcus, sociologinja, Luksemburg: »Promet je ob konicah zelo gost, ker se v Luksemburg vozi na delo veliko ljudi iz sosednjih držav. Da bi vozili hitreje, imajo avtobusi mestnega in primestnega prometa svoj vozni pas. Sama se na delo vozim z avtomobilom, ker odpeljem enega otroka v šolo in drugega v vrtec, zato bi z avtobusom naredila prevelik ovinek. Zdaj v Luksemburgu gradijo tramvajsko progo, kar bo gotovo izboljšalo prometne razmere v mestu.«

Miha Dolenc, inženir računalništva, Kinghorn, Škotska: »Železniško postajo imam v neposredni bližini doma, od koder se vozim na delo v center Edinburga (40 minut). Vlak je točen, je hitrejši in cenejši od vožnje z avtomobilom ali avtobusom. Na železniški postaji v Edinburgu imam varno shranjeno kolo, s katerim nadaljujem pot do službe. Vožnja je razburljiva, saj nimajo kolesarskih stez, promet pa je zelo gost. V delu mesta vozi poleg avtobusov tudi tramvaj.«

Barbara Rozman Bider, univ. dipl. inženirka arhitekture, Sarajevo: »Ob preselitvi sem najbolj občutila prav kaotičen promet v mestu. Obnašanje voznikov je neverjetno, skoraj nihče ne upošteva prometnih znakov in druge signalizacije. Avtomobile ustavljajo kar na voznem ali na prehitevalnem pasu, ker je voznik pač 'skočil' v trgovino ali po cigarete. Pešci povsod hodijo čez cesto, najraje tam, kjer ni prehoda. A promet kljub temu teče, to je pač nekaj, kar zaznamuje Sarajevo.«

Besedilo in fotografije: Novinarski krožek SUTŽO


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media