Povišan krvni tlak – 'tihi ubijalec'

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | mar. '18

Ali vas pogosto boli glava? Ste zadihani? Imate težave z vidom? Vam pogosto teče kri iz nosa? Vsi ti znaki lahko kažejo na to, da je vaš krvni tlak povišan. Ker marsikdaj ne občutite nikakršnih znakov, mu pravimo tudi »tihi ubijalec«. Lahko imate visok krvni tlak in nimate bolezenskih znakov, dokler ne doživite možganske ali srčne kapi. Zato redno kontrolirajte in preverjajte tlak pri svojem osebnem zdravniku ali doma z merilcem tlaka.

Visok krvni tlak je glavni dejavnik tveganja za možgansko kap, odpoved ledvic, eden glavnih vzrokov poškodb krvnih žil pri kronično povišanem krvnem tlaku, pa lahko vodi v srčno kap.

Kaj lahko naredite sami za preventivo?

Strokovnjaki za zmanjšanje možnosti razvoja povišanega krvnega tlaka svetujejo:

  • Znižanje telesne teže. Priznani strokovnjaki s klinike Mayo pravijo, da znižanje telesne teže zelo pripomore k ohranjanju normalne ravni krvnega tlaka. Zadajte si začetni cilj petih kilogramov in nato lepo počasi nadaljujte. Več ko izgubite, nižji bo vaš krvni tlak.
  • Redno gibanje. Zelo dobra načina za zmanjšanje vašega ITM (indeksa telesne mase), zmanjšanje maščob okoli trebuha in znižanje krvnega tlaka je zmanjšanje zaužitih kalorij in redna telesna dejavnost. Priporočljivo je, da se pet dni v tednu zmerno gibate vsaj pol ure.
  • Manj soli. Sol in povišan krvni tlak ne gresta skupaj. Če boste znižali že en del vnosa soli, se bo to pozitivno poznalo pri vašem krvnem tlaku.

Zelo dobro je vedeti, da večina soli, ki jo zaužijemo, prihaja predvsem iz hrane, ki jo jemo v restavracijah, in iz predhodno pripravljene hrane (hitre hrane).

  • Zdrava prehrana. Jejte uravnoteženo. Veliko sadja in zelenjave. Predvsem zmanjšajte vnos sladkorja. Sladkor je tisti, ki zelo škoduje našemu telesu in nalaga dodatne kilograme.

Pazite na vsebnost maščob in uživajte le dobre maščobe (olivno olje, orehovo olje, makadamijevo olje, avokadovo olje, kokosovo maslo, maslo ghee, oreščke in semenke).

  • Pazite na stres oziroma ga obvladujte.
  • Dodatek polifenolov. Kot podporo telesu dodajte večjo količino naravnih polifenolov. Abigenol je slovenska naravna učinkovina iz skorje bele jelke, ki je izjemno bogat vir aktivnih polifenolov.
  • Redno hodite na preglede k svojemu zdravniku.

Kaj, če že imate povišan krvni tlak?

Poleg zgoraj navedenih preventivnih ukrepov je pomembno redno jemanje zdravil, ki vam jih je predpisal vaš zdravnik. Vendar za uravnavanje in vzdrževanje normalnega krvnega tlaka je prav tako pomembna sprememba oziroma izbira zdravega življenjskega sloga.

 Z. P.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media