Raven hrbet in razgibana ramena

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | nov. '19

Slika 1: žogo položimo med hrbta obeh vadečih ...

Prikazane vaje lahko naredite z manjšo ali večjo otroško mehko žogo ali pa z majhno in tršo teniško žogico. Začetno nerodnost bosta z malo vaje zamenjala smeh in spretnost prav pri vseh generacijah.

Pri prvi vaji sta pomembna sodelovanje in razvijanje občutka gibanja hrbta, istočasno pa tudi občutka za partnerja pri vadbi. Da bo šlo vse precej lažje, naredite nekajkrat vajo za razgibavanje kolkov in križa iz prejšnje številke, dodajte še kroženja z zapestji, rameni, glavo ter nekajkrat nežno počepnite.

Slika 1a: ... in jo le z gibanjem telesa pomikamo v vse smeri.

Dobro je, da so kolena malo pokrčena, stopala pa malo narazen. Telo naj bo vzravnano, kolikor je mogoče, roke pa naj se prosto gibljejo, kakor jim narekuje gibanje ob premikanju žogice. Najprej žogico položite med lopatice oziroma zgornji del hrbta (slika 1) in jo premikajte samo malo levo in desno, naprej in nazaj ter krožno. Prijetno masažo bo obogatilo spontano gibanje z rokami, v bokih in kolenih. Dobro se je čim bolj potruditi za vzravnan hrbet. V nadaljevanju žogico premaknite nižje na križ (slika 1a). Tu se vam bo močno poznalo izvajanje vaje iz prejšnje številke, saj bo gibanje v spodnjem delu telesa še izrazitejše, predvsem pa bolj spontano. Vajo vedno izvajajte samo do občutka rahle utrujenosti.

Razgibana ramena in poravnana drža pomagajo pri vsakodnevnih opravilih in prav temu se bomo najbolj posvetili v nadaljevanju. Ob tem se razvija še spretnost, da o zabavi med lovljenjem žogice, ko pobegne malce po svoje, niti ne izgubljam besed.

Slika 2: prijem žogice za vratom

Žogico primite nad ramenom in za njim in jo poskusite potisniti čim nižje. Drugo roko pripravite, da jo boste lovili (slika 2).

Slika 2a: med vajo žogica lahko zbeži po svoje.

 Žogico samo spustite v drugo roko in jo poskusite uloviti. Če pobegne, jo boste morali loviti in se ob tem še dodatno razgibali s predkloni (slika 2a).

Slika 2b: ulovljena žogica za hrbtom

Ob izboljšani drži in gibljivosti ramen pa bo vaja postala enostavna. Žogico boste vedno pogosteje ulovili v dlan spodnje roke (slika 2b). Vajo ponavljajte izmenoma z eno in drugo roko.

Začetniki lahko za rekvizit pri tej vaji uporabite tudi v kepico stisnjeno krpo, šal ali ruto. Kepico iz blaga je malce lažje uloviti in morda boste ravno zato imeli več volje in veselja za vadbo.

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media