Dober sogovornik je dober poslušalec

apr. '20

SVET IN MI

Čas, v katerem živimo, spreminja naše življenje. In ker smo socialna bitja, ki potrebujemo dnevne stike z drugimi, malo smeha, morda celo petja, nas vse to lahko osrečuje. Telefoni so primerno orodje za druženje: zavrtiš telefonsko številko prijateljice in že sta vsaka v svojem naslanjaču ob skodelici kave ali čaja ...

Treba se je znati pogovarjati. Če dobro pomislite, gotovo poznate nekoga, s komer se zelo radi pogovarjate, se z njim nasmejete, ob njem vedno postanete boljše volje in samozavestnejši. Gotovo pa poznate tudi take sogovornike, ki vas popolnoma izsušijo, so kot goba, ki vas pije in izčrpa.

V čem je torej trik? Tule je nekaj napak, ki lahko pogovor usodno spridijo. Dober sogovornik je dober poslušalec, na sogovornikove besede pa se odziva ob pravem času.

Dober pogovor je enostaven, v njem se ni treba šopiriti z znanjem in vsevednostjo, ni treba ob vsaki priložnosti kazati, da več veste in da ste bolje obveščeni. V resnici s takim načinom pokončate dobro voljo sogovornika.

Pritisk na sogovornika

Najslabše, kar lahko naredite v pogovoru, je pritisk na sogovornika, da bi od njega nekaj dobili. Ljudje takoj začutijo, da se pogovarjate samo zato, ker hočete nekaj dobiti. Kako se tega lotiti? Ne prosite za nič. Celo če res govorite samo zato, da bi nekaj dobili, ne prosite. Pustite, da vam prijatelj to sam ponudi. Če res morate prositi, storite to pozneje, na koncu.

Vedno najpametnejši

Nekateri, ki se ponašajo s tem, da znajo družbo dobro zabavati, so na tankem ledu. Sogovorniki jih hitro razkrinkajo kot napihnjence, ki klatijo neumnosti, da bi se izkazali, vendar tega iz vljudnosti ne pokažejo. Navadno vas preprosto črtajo iz družbe.

Kako to rešiti? Neznanju se raje ognite s spraševanjem ali pa na vprašanja odgovarjajte z nisem prepričan, ne vem zagotovo.

Kot rinež na njivi

So ljudje, ki družbo napadejo s svojo zgodbo, na primer: »Ste bili kdaj v Egiptu?« In potem kar bruhajo iz njih imena krajev, ljudi ... Sogovorniki ne pridejo do besede, kaj šele, da bi bili slišani.

Kako to rešiti? Ne rinite se naprej s tematiko, ki nima nič skupnega z dogajanjem. Prepustite drugim pogovor, in ko nanese beseda na tisto, kar poznate, vskočite. In se po nekaj minutah tudi umaknite. Pustite vsakomur svoj delež pogovornega prostora.

Zlagana skromnost

Vsakdo izmed nas je v življenju doživel velike trenutke. Poroka, zaroka, rojstvo otroka ... Ko se to zgodi, nikar dogodku ne zmanjšujte pomena in vrednosti. Lažna skromnost med prijatelji ni na mestu. Naj se veselijo z vami, naj dodajo spomin na njihov veliki dogodek. To je enakopravna delitev sreče.

Brezciljna gostobesednost

Naj bo anekdota, ki jo pripovedujete, kratka, naj ima rep in glavo. Vsi dodatki so odveč, poslušalca naredijo nestrpnega in zdolgočasenega. Šale in anekdote je treba znati pripovedovati tako, da ne zvodenijo zaradi nepotrebne besedne šare.

Prezrta govorica telesa

Pogovor se odvija z besedami in tudi s telesno govorico. Bodite pozorni nanjo, hitro končajte svojo pripoved, brž ko opazite, da nekdo s telesom kaže neugodje, zdolgočasenost oziroma znake, ki govorijo o njegovem neudobju.

Premor, ki nikoli ne nastopi

Še najhujše je, ko sogovornik pade v svoj lastni glas in pripovedi ne zna končati. Pogovor je stvar dveh, in vsak dobi svoj prostor za govor in svoj prostor za poslušanje.

Sprijazni se s tišino

Nič hudega, če tu in tam nastopi nekaj trenutkov tišine. Ni jih treba takoj zapolniti s svojim komentarjem o nečem, kar je vsem jasno. Raje bodi tiho in čakaj na sogovornikovo novo temo.

Nasvet, ki ga nihče noče

Posiljevanje človeka z nasveti, ki jih ni niti želel niti prosil, je znak popolne neobčutljivosti. Bolje se je nasvetom izogniti, saj ljudje sami vedo, kaj je zanje najbolje. Lahko seveda poveste, kaj je vam pomagalo, a je le malo verjetno, da bi ta recept lahko veljal še za koga drugega.

Telefonski pogovor v času prostovoljne osamitve je z malo občutljivosti in pozornosti do sogovornika zelo dobrodošel. Obogatil vas bo in sprostil.

Povzeto po Senioactu.com

Pripravlja: Lada Zei, foto: Shutterstock


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media