Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | sep. '20

PRESTAVLJANJE TERMINA ZA ZDRAVSTVENI PREGLED

Bralka je bila naročena na specialistični pregled (ni šlo za nujno storitev), za katerega je bila že tako precej dolga čakalna doba. Pred kratkim pa so jo obvestili, da zaradi objektivnih razlogov pregled v začetku avgusta ni mogoč, in termin prestavili na oktober. Razume, da je zdravstvo v teh časih še posebej obremenjeno, ampak jo vseeno zanima, ali lahko v nedogled prestavljajo termine.

Najdaljše čakalne dobe so pri nas predpisane v Pravilniku o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah, pri čemer se upoštevajo kriteriji stopnje nujnosti (nujno, zelo hitro, hitro in redno). Upoštevajoč te kriterije, najdaljše dopustne čakalne dobe trajajo od 24 ur od predložitve napotne listine za stopnjo nujnosti nujno pa do 6 mesecev od predložitve napotne listine za stopnjo nujnosti redno.

Čeprav se izvajalci zdravstvenih storitev trudijo, da se tako določenih čakalnih dob tudi držijo, je znano, da jim to pogosto ne uspeva, kar je še toliko bolj prišlo do izraza v obdobju epidemije bolezni COVID-19, ki je povzročila, da so se čakalne dobe na številnih zdravstvenih področjih krepko podaljšale – domnevam, da je tako tudi v vašem primeru.

Izvajalci imajo sicer pravno podlago, ki jim omogoča odpoved že določenih terminov za zdravstvene preglede. Če se izkaže, da izvajalec zaradi objektivnih razlogov ne more zagotoviti zdravstvenih storitev (med take na primer spadata nadomeščanje odsotnega zdravstvenega delavca ali pa okvara medicinske opreme), lahko pacienta naroči na prvi prosti (dodatni) termin, pri čemer se upošteva stopnja nujnosti.

Enako lahko ravnajo tudi v primeru, če ugotovijo, da jim zaradi izjemnih okoliščin (kot je epidemija bolezni COVID-19) ne bo uspelo izvesti zdravstvenih storitev v določenih terminih.

Tudi pacient ima pravico odpovedati termin za zdravstveni pregled, in sicer zaradi morebitne nepričakovane hospitalizacije njega ali njegovega ožjega družinskega člana, zaradi nenadne bolezni, poškodbe ali zdravstvenega stanja (njega ali ožjega družinskega člana) ali zaradi smrti ožjega družinskega člana.

Če odsotnost opravičite, vam mora pooblaščena oseba za čakalni seznam določiti prvi prosti termin, upoštevajoč stopnjo nujnosti. Poudarjam pa, da za pacienta, ki odpove termin, omejitve glede najdaljše dopustne čakalne dobe ne veljajo.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media