ZDRAVJE KRATKE

Dobro počutje | nov. '20

  O demenci se pogovorimo z otroki

V želji, da bi svojega otroka ali vnuka obvarovali pred negativnimi stvarmi, pred njim marsikdaj skrivamo bolezen. Vendar mu lahko tako naredimo več škode kot koristi. Otrok – ne glede na starost – čuti, da se v družini nekaj dogaja, opazi spremembe v vedenju. Zato se moramo z njim pravi čas pogovoriti, pravijo strokovnjaki in svetujejo, da naj bo pogovor iskren, preprost, povejmo samo bistvo bolezni, torej brez predvidevanj, in če je le mogoče, ne vpletajmo preveč skrbi in močnih čustev, da se ne prestraši. Še posebej takrat, ko v družino vstopi demenca, se v družini marsikaj spremeni, saj bolezen rutino vsakdanjika obrne na glavo. Prikupna knjiga Babica Marica razmišlja drugače daje dobre iztočnice za pogovor, s katerim bo otrok lažje razumel, »zakaj se babica obnaša drugače« in včasih ne prepozna ljudi okoli sebe. Tudi mala Ana ve, da se imata z babico zelo radi, tudi če je kdaj ne razume, a pozna načine, da jo spravi v dobro voljo.

 Socialna delavka Petra Boh je napisala ganljivo zgodbo, v kateri so skrita pomembna vprašanja o starosti, bolezni, družini, prijateljstvu in ljubezni, ki nam daje moč in pogum, da se spoprimemo s spremembami.Knjiga z nežnimi ilustracijami Andreje Karba je izšla v samozaložbi. Naročite jo lahko na spletni strani: https://edemenca.si/izdelek/babica-marica-razmislja-drugace/, stane 16,99 evra, poštnina pa je brezplačna.

Posvet z lekarniškimi farmacevti na daljavo

Lekarna Ljubljana ima koristno storitev za uporabnike: posvet z magistrom farmacije na daljavo oziroma prek videokonference. Tako lahko dobijo strokoven in pravočasen nasvet tudi tisti, ki ne morejo ali zaradi strahu pred okužbo ne želijo v lekarno, tisti, ki zaradi zdravstvenih razlogov ne morejo zapustiti svojega doma, pa tudi popotniki in ljudje, ki živijo na odmaknjenih območjih.

 Prijava na telefarmacevtsko svetovanje je hitra in enostavna. Na spletni strani www.lekarnaljubljana.si se uporabnik registrira s pomočjo pogovornega robota Žive in se naroči na brezplačni posvet. Magistri farmacije pacientom svetujejo o pravilni in varni uporabi zdravil, samozdravljenju, prehranskih dopolnilih in medicinskih pripomočkih, zdravem življenjskem slogu in lajšanju tegob, povezanih z boleznimi sodobnega časa. Posvet je zaupen, za varovanje osebnih podatkov je poskrbljeno.

 Ali poznate znake pljučnega raka?

Pljučni rak je eden od petih najpogostejših rakov pri nas, na leto zboli okoli 1.500 ljudi. Diagnoza v zgodnjih fazah bolezni močno poveča bolnikove možnosti za preživetje, vendar pa je raziskava iz leta 2017 pokazala, da kar 40 odstotkov Slovencev ne zna našteti nobenega izmed značilnih znakov pljučnega raka. Med temi je zagotovo dolgotrajen kašelj. Če se mu pridružijo še hripavost, težko dihanje, bolečina v prsih, krvav izmeček, nepojasnjeno hujšanje, utrujenost ali ponavljajoča se pljučnica, je treba čim prej k zdravniku. Večinoma je nastanek pljučnega raka povezan s kajenjem, ni pa to edini vzrok, saj skoraj četrtina ljudi, ki zboli, ni nikoli kadila. Med dejavniki tveganja so tako še izpostavljenost prašnim delcem, izpustom dizelskih strojev, azbestu, plinu radonu, onesnaženemu zraku in rentgenskim žarkom ter rakave bolezni v družini.

K lažjemu prepoznavanju znakov bolezni bo zagotovo pripomogla spletna stran izkasljaj.se, ki jo skupaj ustvarjajo Društvo pljučnih in alergijskih bolnikov Slovenije in onkologi. Pripravili so tudi prav posebno akcijo ozaveščanja o pljučnem raku z naslovom Izkašljaj se. V njej vabijo Slovenke in Slovence, da donirajo zvok svojega kašlja, in sicer tako, da pokličejo na brezplačno številko 080 16 64 in po pisku pokašljajo. Zbrane kašlje bodo kasneje uporabili za uglasbitev ene ali več skladb.

Anita Žmahar


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media