Supanje je primerno za ljudi z dobrim ravnotežjem 

Prosti čas | jun. '21

Začeti je najbolje na kolenih.

Supanje oziroma stoječe veslanje na deski (angl. Stand Up Paddleboarding) se je uveljavilo tudi pri nas. Nič čudnega, saj je primerna dejavnost za vsakogar, le da potrebujemo dobro ravnotežje in nekaj kondicije.

Z veslanjem in lovljenjem ravnotežja na deski (supu) aktiviramo skoraj vse mišične skupine, kar pomeni, da je odlična vadba za pridobivanje kondicije in oblikovanje telesa. Supanje je všeč tudi starejšim, ker na deski izboljšujejo ravnotežje. Primerno pa je tudi za rehabilitacijo po različnih poškodbah. Dodatni izziv je lahko na primer izvajanje joge na deski. Na deski se lahko prevaža tudi več oseb ali celo psov, mogoč je tudi ribolov. Supanje omogoča odkrivanje in raziskovanje odročnejših vodnih kotičkov v naravi, ki s kopnega niso dostopni.

Sup je narejen iz sodobnih umetnih materialov. Izberemo ga glede na telesno višino in težo ter seveda namen uporabe. Za začetnike je najprimernejša vsestranska napihljiva deska, ki je zaradi oblike stabilnejša, nedrseča podloga pa omogoča dober oprijem mokrih nog. Deska z nosilnostjo nad 100 kilogramov je daljša od treh metrov, široka okoli 80 centimetrov, tehta približno deset kilogramov, njena cena pa je od 250 evrov navzgor. Enojno veslo naj bo od telesne višine višje za vsaj 25 centimetrov in čim lažje. Zelo priročna so nastavljiva vesla, saj jih lahko uporablja več družinskih članov. Izbrati moramo primerno velikost, saj tako med veslanjem manj obremenjujejo roke in hrbet. K sreči si je v marsikaterem športnem središču pa tudi v trgovinah sup mogoče izposoditi, da ugotovite, ali vam ta aktivnost sploh odgovarja.

Na deski je dovolj prostora tudi za vašega ljubljenčka. 

K dodatni, a pomembni opremi spada varnostna vrvica, s katero sup privežemo na gleženj. To je pomembno, saj nas lahko preseneti brzica, veter, val ali tok in pride do neizbežnega padca, sup pa nam odnese. Če želimo veslati sede, je mogoče dokupiti sedež, ki daje več opore. Priročna je tudi nepremočljiva torba, kamor spravimo na primer avtomobilske ključe, telefon, denar, osebne dokumente.

Priporočljiva je obleka ali vsaj zgornji del iz neoprena. Za hladnejše dni pa tudi neoprenski čevlji in rokavice. Obleka nas varuje pred podhladitvijo, če se zmočimo, ter nas ščiti pred sončnimi žarki. Tudi rešilni jopič ne bo odveč, sploh če se podamo na večjo vodno površino ali v bolj osamljene kotičke.

Veslo v roke ...

Supanje v osnovi ne zahteva veliko napora. Deska je namreč lahka in ne glede na težo veslača jo je razmeroma hitro mogoče premakniti v želeno smer. Kot pri vsaki aktivnosti v naravi moramo poskrbeti za svojo varnost. Najprej tako, da se na vodo ne odpravljamo sami oziroma naj nas nekdo spremlja vsaj na bregu. Dobro je začeti v družbi izkušenega znanca ali pa se vpišemo v tečaj, da pod budnim očesom inštruktorja odpravimo pomanjkljivosti pri veslanju. Vadbo ravnotežja in tehniko veslanja lahko začnemo usvajati že na kopnem. Na vodi se je supanja dobro najprej učiti na kolenih, saj je tako lažje loviti ravnotežje. Ko nam gre veslanje že dobro od rok, začnemo vaditi vstajanje, ki je lažje, če je sup v gibanju, saj je deska zaradi smernikov na dnu stabilnejša. Na sredini deske vstanemo šele takrat, ko pridemo v globljo vodo, da v primeru padca ne bi prišlo do poškodbe. Zato tudi ne začenjamo veslati stoje ali ko pristajamo ob nabrežju oziroma pomolu. Na kolena se spustimo tudi na rečnih ali jezerskih plitvinah in če naletimo na potopljene veje ali drevesa. Na kolenih se lahko tudi spočijemo, saj je veslanje manj naporno. Seveda če nimamo večjih težav z gibljivostjo.

Ukrivljeni del lista vesla mora biti vedno pravilno obrnjen. To pomeni, da mora biti list obrnjen naprej proti nosu supa, saj le tako pravilno odrivamo vodo in desko potiskamo naprej. Mnogi proizvajalci označijo list vesla z nalepko tako, da je nalepka obrnjena proti nosu supa. Na začetku je malo težav z ravnotežjem, a že po deset minutah se mišice uskladijo in sprostijo, gibanje pa postane bolj tekoče.

Supanje običajno poteka stoje.

Načeloma je mogoče z desko veslati na vsaki vodi, a za valovito morje in bolj nemirne reke moramo biti dovolj spretni in izkušeni. Dobro je, da je voda globlja od poldrugega metra, da se v primeru padca ne poškodujemo. Najboljša izbira so jezera in ribniki. Dovolj je, da je dostop do vode mogoč po položnem bregu ali še bolje z nizkega pomola. Na tekoče vode se podajmo le, če smo dovolj pripravljeni in izkušeni ter dobro poznamo reko ob trenutnem vodostaju.

Besedilo in fotografije: Igor Fabjan


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media