PISMA BRALCEV

jun. '21

Pametni slušni aparat

Kot predsednik odbora naglušnih, ki deluje v sklopu Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije, se osebno razveselim vsakega članka, ki pripomore k medijski prepoznavnosti naše nevidne invalidnosti in uporabnike ob izgubi sluha usmerja na pravo rehabilitacijsko pot. V časopisu Nedeljski dnevnik z dne 5. maja 2021 sem prebral članek novinarja Jana Konečnika z naslovom Pametni slušni aparat in se z vsebino popolnoma strinjam, saj korektno opisuje vse simptome in težave, ki nastanejo ob izgubi sluha, in k temu ni več česa dodati. Me je pa kot dolgoletnega uporabnika in uradnega predstavnika naglušnih resno zmotila zadnja poved, kjer je omenjeno, da je slušni aparat mogoče naročiti na spletu.

Dejansko je sicer to mogoče, se mi pa vseeno zdi takšno usmerjanje v spletno nakupovanje škodljivo za tako občutljivo tematiko, kot je izguba sluha, zato bi želel vse uporabnike in morebitne naročnike opozoriti na zelo pomembno dejstvo, ki ima tudi zelo pomemben učinek na pravilno uporabo. Vsak slušni aparat je namreč treba tudi ustrezno nastaviti glede na območja izgube sluha, ki so pri vsakem posamezniku specifična in individualna. Univerzalnega slušnega aparata ni, zato mora biti vsak slušni aparat nastavljen na podlagi meritev in avdiograma, ki jih opravi specialist. Šele ustrezno nastavljen slušni aparat bo uporabnikom ponudil tisto, kar pravi slušni aparat tudi mora, tj. slišati in razumeti povedano.

Vsekakor pa ob izgubi sluha nikoli ni odveč vsaka previdnost na rehabilitacijski poti in pri nabavi slušnih aparatov, saj se na trgu pojavljajo tudi različni lažni ponudniki slušnih aparatov in kapljic s čudežnimi učinki, ki samo prefinjeno izkoriščajo željo uporabnikov, da bi spet ponovno slišali.

Pri tem je treba omeniti tudi neizpodbitno dejstvo, ki ga povsem podpira tudi zdravniška stroka: naglušnost ali izguba sluha ni ozdravljiva, je pa tehnično rešljiva z ustrezno strokovno podporo. In ustrezno strokovno podporo lahko uporabnikom ponudijo dobavitelji s pridobljeno koncesijo ZZZS, ki so tudi strokovno usposobljeni tako na svetovalnem kot tudi na rehabilitacijskem področju, zato bi bilo korektno, če bi bilo v članku omenjeno tudi to, da imajo pametne slušne aparate tudi drugi uradni ponudniki, ne samo nekateri.

Pa še eno pomembno dejstvo je treba nujno upoštevati pri uporabi slušnih aparatov, in sicer to, da lahko vsak slušni aparat, ki ni ustrezno in strokovno nastavljen v skladu z izgubo uporabnikovega sluha, resno in dodatno trajno poškoduje sluh.

Za kakršen koli nasvet pa smo vedno na razpolago vsi, ki uradno delujemo na tem področju v Sloveniji.

Boris Horvat Tihi, predsednik Odbora naglušnih ZDGNS


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media