Ali ste bili žrtev goljufije?
Anketa
Sogovornike smo vprašali, ali so že kdaj nasedli prevarantom.
Frane Zupančič, ekonomist, Škofljica: »Z neznane številke sem prejel telefonsko sporočilo z logotipom Pošte Slovenije, da mi ne morejo dostaviti paketa, ker nimajo naslova, ter naj svoje podatke posodobim prek njihove povezave. Sledil sem tej povezavi, kjer so od mene zahtevali dodatno minimalno doplačilo in številko bančne kartice. Takoj sem pomislil na možnost spletne goljufije in o tem obvestil Pošto Slovenije. Napotili so me na njihovo spletno stran, kjer so natančna navodila, kako ukrepati v tovrstnih primerih.«
Aleksandra Golec, predstavnica za odnose z javnostmi, PU Ljubljana: »Povečuje se število prevar, pri katerih se storilci pretvarjajo, da jih zanima ljubezenski odnos. Stik navežejo prek spletnih mest za zmenke, e-pošte ali družabnih omrežij. Storilec izrazi globoka čustva do vas in želi zasebno klepetati z vami. Ko pridobi vaše zaupanje, vas morda prosi za intimne fotografije ali videoposnetke, za denar ali darila. Pazite se zahtev za denar in nikoli ne pošiljajte podatkov osebnih dokumentov, bančnih računov ali kreditnih kartic! Če ste žrtev prevare, jo takoj prijavite policiji.«
Jelka Bratec, socialna delavka, Ljubljana: »Pred leti so nam sredi dopoldneva, medtem ko sem bila v službi, vlomili v stanovanje. Odnesli so bančne kartice in zlatnino. Najbolj me je prizadela kraja dragocene družinske broške, ki jo je nosila že moja praprababica. V pol ure so na več bankomatih dvignili 800 evrov. Policija ni nikoli izsledila vlomilcev. Od takrat imamo protivlomna vrata. Dolgo časa nisem mogla spati v spalnici, ki so jo med vlomom vso premetali.«
Rudi Bela, samostojni podjetnik, Ljubljana: »Mojo mamo, ki ima demenco, je obiskal zavarovalniški agent in z njo sklenil pogodbo o zavarovanju. Ker je vse opravil elektronsko, ni imela kopije pogodbe. Na srečo sem prav v času njegovega obiska prišel domov, sicer ne bi vedel, da je mama sklenila zavarovanje. Takoj zatem sem od agenta zahteval razveljavitev pogodbe. Še bolj sem bil presenečen, ko sem ugotovil, da so ji že isti dan odtrgali pogodbeni znesek z bančnega računa.«
Milena Malerič, upokojena prevajalka, Ljubljana: »Letos spomladi mi je zazvonil prenosni telefon. V mraku nisem dobro videla, kdo kliče, in sem se oglasila. Nekdo je nerazumljivo izrekel moje ime, odgovorila sem halo, nato pa prekinila. Kasneje sem ugotovila, da je bil klic iz Grčije. Čez nekaj ur sem na telefon prejela bančna obvestila o nakupih z mojo bančno kartico v nekih ameriških trgovinah. Na srečo zneski niso bili visoki. Takoj sem obvestila banko, da so blokirali kartico.«
Mojca Poljanec Seljak, magistra farmacije, Drenov Grič: »Verjetno je že imel vsakdo izmed nas izkušnjo s kakšnim prodajalcem od vrat do vrat. Množica le-teh pri moji mami, ki boleha za demenco, pa presega vse meje. Ne vem, kako se jih lahko toliko zvrsti pri njej v stanovanju. Res je, da mama včasih pokliče na telefonsko številko, ki se izpiše na televizijskem zaslonu ob promoviranju različnih izdelkov. Še dobro, da živimo v isti hiši in sem njena skrbnica, drugače bi vsi bankrotirali.«
Alenka Zdešar, ekonomistka, Ljubljana: »V spletni trgovini sem naročila športne copate po bistveno nižji ceni, kot sem jih kupila pred tem v redni prodaji. Postopek je potekal brez posebnosti, le da po zaključku nisem prejela sporočila o opravljenem nakupu. Ker v dogovorjenem roku copat nisem prejela, sem dvakrat pisala na e-naslov spletne strani prodajalca, a odgovora ni bilo. Prevaro sem prijavila banki, ki mi je po določenem času vrnila denar.«
Magda Poljšak Derganc, dipl. pravnica, Ljubljana: »Že kot sodnica sem spoznala več spletnih goljufij. Prevaranti, običajno se predstavijo kot odvetniki, vam pošljejo po e-pošti obvestilo, da je umrl vaš daljni sorodnik v tujini, ki nima bližnjih sorodnikov, in da ste vi dedič. Predlagajo, da vam bodo uredili dediščino. Želijo vaše podatke in sodelovanje, da vas v takem primeru zastopajo. Svetujem, da ne odgovarjate na tako pošto in jo takoj izbrišete.«