Dvajset let že imamo številka za klic v sili - 112

4. december 2017

 Številka 112 za klic v sili, na kateri so dosegljivi nujna medicinska pomoč, gasilci, policija, nujna veterinarska pomoč ter pomoč drugih reševalnih enot, obeležuje 20-letnico delovanja. Kot druga evropska država smo jo uvedli leta 1997, ko smo v enotno številko združili številke 92, 93, 94 in 985.

Pomoč na številki 112 je dosegljiva tudi v tujini, čeprav v nekaterih državah delujejo tudi druge nacionalne številke za klic v sili. Ob klicu se samodejno pridobijo podatki o telefonski številki in lokacija tistega, ki kliče. Uvedli smo tudi storitev WAP112, ki gluhim in naglušnim osebam omogoča dostop do klica v sili, ter aplikacijo Smart Locator, ki je operaterjem v regijskih centrih za obveščanje omogočala hitro pridobitev točne lokacije klicatelja s pametnega mobilnega telefona. Trenutno deluje 13 regijskih centrov za obveščanje, po analizi Uprave RS za zaščito in reševanje  je odzivni čas operaterja šest sekund, pogovor pa povprečno traja eno minuto. Na leto sprejmejo okoli 600.000 klicev, ob hudih naravnih ali drugih nesrečah pa 100.000 klicev več.

 Slovenija je leta 2015 kot prva država v EU omogočila tudi sprejem eklicev na območju države za vozila, ki že imajo vgrajene naprave za samodejno ali ročno proženje klicev v sili ob prometnih nesrečah.

V prihodnje želijo vzpostaviti sistem medsebojne pomoči med centri v primeru velikega števila klicev v kratkem časovnem obdobju ob večjih nesrečah in urediti sprejem videoklicev v sili, kar bo omogočalo dostopnost vsem invalidnim osebam.

Povzeto po STA 


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media