Pravice in dolžnosti pacientov po novem

19. januar 2018

V nedeljo, 21. januarja, začneta veljati novela zakona o pacientovih pravicah in pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov. Tako za paciente kot tudi za izvajalce zdravstvenih storitev določata kar nekaj novosti. Navajamo nekatere spremembe.

 Med drugim zakonodaja uvaja novo kategorijo nujnosti napotitve k specialistu. Še vedno veljajo na napotnicah oznake redno (najdaljša dopustna čakalna doba je šest mesecev z izjemo ortodontije, ortopedije in zobne protetike kjer je daljša), hitro (tri mesece) in nujno (obravnava v 24 urah). Nova kategorija zelo hitro pa pomeni, da lahko pacient čaka najdlje 14 dni. Uporablja se predvsem pri sumu na rakava obolenja  in za bolezenska stanja, ki so resna, a niso nujna.

Pozorni pa moramo biti tudi na datum veljave napotnice. Napotnica z oznako nujno velja 24 ur (še naslednji dan), z oznakama hitro in redno 14 dni, z oznako zelo hitro pa samo 5 dni po izdaji.

Pacienta mora zdravstvena ustanova  uvrstiti na čakalni seznam v petih dneh po prejemu napotnice in ga v treh dneh po uvrstitvi o tem obvestiti. Izvid kakršnekoli obravnave pa mora pacient dobiti najkasneje v sedmih koledarskih dneh, pri sumu na rakavo obolenje pa takoj.

Po novem pa vsako napotnico zdravnik specialist preveri in na podlagi medicinske dokumentacije stopnjo nujnosti spremeni ali napotnico celo zavrne, če ugotovi, da ni storitev ni potrebna.

V čakalnici pred vrati ambulante lahko po novem pacient čaka največ 30 minut -  če zdravnik nima nujnega primera ali drugega pacienta v obravnavi. Tisti, ki so prišli k zdravniku nenaročeni ali so naročeni termin zamudili, bodo v ordinacijo lahko vstopili, ko bo zdravnik imel čas.

Velja pa opozoriti na strožje pravilo ob neupravičeni odsotnosti pacienta.  Kdor ne more priti na pregled ali poseg v določenem terminu se lahko enkrat opraviči, a mora to storiti 10 dni prej. Če termina ne odpove ali pa če storitev zavrne, ga lahko izvajalec črta s čakalnega seznama za tri mesece, razen v primeru, da bi se zaradi čakanja poslabšalo zdravstveno stanje 

 Na spletni strani sistema e-naročanja: https://cakalnedobe.ezdrav.si  lahko preverite, kakšne čakalne dobe so pri posameznem izvajalcu za določene storitev. Informacije dobite tudi na klicnem centru eZdravja, na številko: 080 2445


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media