Na tapeti oglasi in objektivnost

6. marec 2018

Ilinka Todorovski

Pri spremljanju javne televizije in radijskih programov občinstvo najpogosteje zmotijo slovnične in druge napake pri izražanju,  prezrtost določenih dogodkov,  dvom v novinarjevo objektivnost pri poročanju ter obseg in vsebina oglasov, bi lahko strnili vsebino Letnega poročila 2017, ki ga je javnosti predstavila varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija Ilinka Todorovski.

Lani je varuhinja, ki je prvo leto v tej vlogi, prej je bila dolgo novinarka in urednica na RTV Slovenija, prejela 1437 odzivov gledalcev, poslušalcev, bralcev in uporabnikov RTV storitev – sem štejejo tudi tisti, ki spremljajo Multimedijski center RTV Slovenija oziroma MMC portal. Kar 705 pripomb se je nanašalo na Televizijo Slovenija, predvsem na vsebine Informativnega programa ter Kulturnega in umetniškega programa.

Poslušalci radijskih programov, teh je osem, so poslali 95 pripomb in pritožb. Najpogosteje jih je zmotilo izražanje (slovnične napake, narečja, uporaba tujk), (ne)uravnoteženost pri vsebini ter glasbena oprema (premalo slovenske glasbe). Uporabnike spletnega portala pa najpogosteje ujezi brisanje neprimernih komentarjev. 

Kot je povedala Ilinka Todorovski se odzove na vsako pritožbo, iz katere je razvidno, na kateri dogodek oziroma oddajo se nanaša. Le na pavšalne kritike se ne odzove. Odgovore oziroma pojasnila poišče pri pristojnem uredništvu,  kasneje jim posreduje tudi svoja stališča, ki jih predstavi še Programskemu svetu RTV. Pojasnila pa je, da javnost pogosto težko razume, da nekega dogodka niso spremljali, ker ni bilo proste novinarske ekipe, ali da je bilo omizje pri neki debati sestavljeno tako, kot je bilo, ker nekateri vabljeni sogovorniki niso želeli sodelovati. Kar se tiče številnih pritožb nad obsegom in vsebino oglasov, zlasti televizijske prodaje, se tudi sama  strinja, da TV-prodaja  ne sodi na javno televizijo, zato je vodstvu že predlagala, naj v bodoče ob sklepanju pogodb skrbno pretehta med finančno koristjo zavoda RTV in moralno škodo, ki jo zaradi teh vsebin utrpi javna televizija pri javnosti.

Veseli jo, da so odzivi javnosti in prizadevanja varuhinje, ki ji pri delu pomaga še novinarka Anja Nab Huš,  že obrodili nekaj sadov. Tako so v nekaterih oddajah opustili preglasno glasbeno spremljavo, zmanjšali so glasnost oglasov na spletnem predvajalniku in ga prilagodili za slepe in slabovidne (v sodelovanju z njimi), avtorski članki na MMC so dosledno podpisani, uvedli so protokol obveščanja ob izrednih dogodkih, sestavili so tudi skupino za poenotenje jezikovnih smernic.

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija sprejema pripombe, pohvale ali pritožbe po telefonu na  številko: 01 475 4700, po elektronski pošti: varuh@rtvslo.si ali po ali po navadni pošti na naslov: RTV SLO Kolodvorska 2,  1550 Ljubljana. Lahko pa svoje pripombe oddate tudi preko spletnega obrazca, ki ga najdete na http://www.rtvslo.si/varuh/

  Anita Žmahar 


Vaši komentarji


© 2018 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media