Po spletu največ kupujemo - hrano

23. julij 2021

Raziskava Barometer e-kupca 2020, ki jo že pet let izvaja DPDgroup, kaže velike spremembe v nakupnih navadah potrošnikov, zlasti v lanskem letu. Pogostost spletnega nakupovanja narašča, po spletu kupujejo tudi tisti, ki tega do sedaj niso počeli – starejši.

Zaščitni ukrepi in zapiranje državnih meja zaradi epidemije koronavirusne bolezni so pospešili rast spletne trgovine po vsem svetu. Samo v Evropski uniji je lani nakupe po spletu (e-nakupi) opravljalo 15 milijonov kupcev več kot leta 2019. Zelo so se spremenile kategorije izdelkov, ki jih najpogosteje naročamo prek spleta, v trendu so vse bolj odgovorno potrošništvo in trajnostni vidik. Raziskava še kaže, da bo 70 odstotkov kupcev ohranilo svoje navade spletnega nakupovanja tudi po koncu pandemije.

Ključne ugotovitve raziskave 

- Namesto obleke in obutve po spletu najraje nakupujemo hrano. Spletnim trgovinam z mešanim blagom v EU je od marca do decembra 2020 zrasel promet za 95 odstotkov, prav tako je cvetela dostava hrane. Povečalo se je tudi povpraševanje po tehničnih izdelkih, kozmetiki, pohištvu in izdelkih za domače mojstre (DIY) ter športni opremi.

- Prilagodljivost spletnih trgovcev in sodelovanje z dostavnimi službami je ključ za uspeh.  Spletni kupci želijo sami izbrati način in čas dostave paketa, kar je posledica novonastalih potreb med epidemijo (delo od doma, brezstična dostava …).

- Tudi starejši vse pogosteje nakupujejo preko spleta. Potrošniki, starejši od 55 let so bolj previdni pri spletnem nakupovanju, zanje je značilna uporaba orodij za primerjavo cen, branje opisa izdelkov, uporaba kreditnih kartic namesto digitalnih denarnic ... V primerjavi z mlajšimi uporabniki niso tako zahtevni glede načina dostave, nakupe raje opravijo prek računalnika kot prek pametnega telefona, na njihove nakupne odločitve pa manj vplivajo družbena omrežja. Mnogi kupci so postali bolj odprti za odkrivanje in preizkušanje novih blagovnih znamk in trgovin, predvsem lokalnih in inovativnih izdelkov.

- Kupci po spletu se odločajo za nakup izdelkov, ki so do okolja prijazni, dostavljavci pa poskrbijo za najbolj zeleno dostavo. Kupci pričakujejo od podjetij, da so okoljsko odgovorna in da se trudijo aktivno zmanjšati svoj ogljični odtis. Trend odgovornega potrošnika se kaže v porastu trgovin z rabljenimi izdelki, večjem povpraševanju po do okolja prijazni dostavi in večji pozornosti, ali je možno izdelek reciklirati.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media