Vaš svetovalec mag. Boštjan J. Turk – januar 2012

Vaš svetovalec mag. Boštjan J. Turk – januar 2012

Dobro je vedeti | jan. '12

Odgovarja na vprašanja s področja pacientovih pravic

Čakalne dobe
Marija iz Ljubljane bi rada vedela, ali pri nas zakonodaja sploh ureja čakalne dobe pri zdravniku. V nekaterih zdravstvenih ustanovah v Sloveniji so namreč še vedno nedopustno dolge. Kot piše, je stara 69 let in ima težave s kolenom. Osebni zdravnik jo je pred več kot dvema letoma napotil k specialistu na operacijo kolena (artroplastika kolena), na katero pa še vedno čaka. Zanima jo, ali so morda v zakonu tudi določila, ki omejujejo čakanje na operacijo in ali so v njem kriteriji, ki določajo nujnost posega in kdo o njih odloča?
Pravica do spoštovanja pacientovega časa je že od leta 2008 uveljavljena v 14. členu zakona o pacientovih pravicah. Še konkretneje najdaljšo, še dopustno čakalno dobo za zdravstvene storitve ureja pravilnik o čakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o vodenju čakalnih seznamov. V skladu s tem pravilnikom se stopnje nujnosti delijo na nujno, hitro in redno. Zdravstvene storitve, ki so označene s stopnjo nujno, je treba opraviti takoj ali najpozneje v 24 urah. Tiste, ki so označene kot hitre, je treba opraviti najpozneje v treh mesecih, tiste pa, ki so označene kot redne, pa najpozneje v šestih mesecih. Čakalna doba za maligna obolenja lahko traja največ en mesec, čakalna doba za ortopedske operativne posege in za ortodontsko zdravljenje po končani sanaciji zobovja pa največ dvanajst mesecev. Stopnjo nujnosti v posameznem primeru določi zdravnik.
V bralkinem primeru je rok za operativni obseg kar krepko prekoračen, zato ji svetujem, da se obrne na izvajalca zdravstvenih storitev in ga vpraša, čemu pripisati tako prekoračitev roka. Prav tako se lahko obrne na zastopnika pacientovih pravic, ki lahko ukrepa v skladu s svojimi pristojnostmi.
Čeprav se razmere, povezane s čakalnimi vrstami, postopno izboljšujejo, pa bo treba na tem področju še marsikaj storiti - zlasti kar zadeva sankcioniranje kršitev pravilnika. V takšni obliki, kot velja zdaj, torej brez oprijemljivih sankcij, namreč še ne daje poroštva, da se bodo čakalne vrste v zdravstvu dolgoročno res skrajšale.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media