Vaš svetovalec mag. Boštjan J. Turk junij 2012

Dobro je vedeti | jun. '12

Plačilo za pregled
Bralka se je preselila in v novem kraju si še ni izbrala osebnega zdravnika. Čez čas je zbolela. Šla je na pregled v zdravstveni dom, kjer pa je morala plačati 15 evrov, čeprav je predložila kartico zdravstvenega zavarovanja, iz katere je vidno, da je tudi dodatno zavarovana. Bralki se ne zdi prav, da je morala plačati za pregled, in jo zanima, ali se lahko zaradi tega pritoži in komu.

Plačilo za pregled pri zdravniku je posledica dejstva, da si bralka v novem kraju prebivanja formalno ni izbrala novega zdravnika. Vsaka zavarovana oseba ima pravico do proste izbire zdravnika in tudi zdravstvenega zavoda, ta pravica pa vključuje tudi zamenjavo osebnega zdravnika (prosto pa lahko zavarovanec izbere tudi osebnega ginekologa in zobozdravnika).
V skladu z zakonom lahko osebnega zdravnika zamenjate vselej, ko se za stalno ali za daljšo dobo preselite v drug kraj. To storite tako, da po selitvi pri zdravniku podpišete listino o tem, da ste ga na novo izbrali za osebnega zdravnika. To je tudi vse, kar morate storiti - vašo zdravstveno dokumentacijo bo namreč od prejšnjega osebnega zdravnika pridobil na novo izbrani zdravnik sam.
Dejstvo, da je bralka morala plačati za zdravniški pregled je, žal, posledica nepoznavanja predpisov. V skladu s pravili obveznega zdravstvenega zavarovanja (URL RS št. 30/2003 z dopolnitvami) lahko namreč izvajalec zdravstvenih storitev zahteva plačilo za celotno ceno storitve, ki jo je zavarovana oseba uveljavljala pri zdravniku, ki ni njegov osebni zdravnik, pod dodatnim pogojem, da ne gre za nujno zdravljenje in za nujno medicinsko pomoč. Ob tem je povsem nepomembno, ali je oseba zdravstveno zavarovana in kako.
Ne glede na to pa menim, da bi lahko bralko v skladu z dobro prakso osebje v zdravstvenem zavodu vsaj opozorilo na to, da bo morala plačati zdravniški pregled, če prej ne bo izbrala osebnega zdravnika. Bralki svetujem, da čim prej na novo izbere osebnega zdravnika, saj je to njena dolžnost. Zaradi nepričakovanega plačila za zdravniški pregled se sicer lahko pritoži zdravstvenemu domu, v katerem ji je bil izstavljen račun za pregled, pri čemer naj navede zgornje argumente o poprejšnjem obvestilu, čeprav uspeh pritožbe, žal, ni zagotovljen.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media