Vaš svetovalec: Boštjan J. Turk – marec 2013

Vaš svetovalec: Boštjan J. Turk – marec 2013

Dobro je vedeti | mar. '13

Pritožba zavoljo ravnanja zdravstvenega osebja
Bralca so nedavno tega odpustili iz bolnišnice, kjer je okreval po operaciji. Z obravnavo zdravnikov je bil zelo zadovoljen, zato pa toliko manj z vedenjem dveh medicinskih sester. Kot piše, sta se vedli neprofesionalno do njega. Kadarkoli jih je poklical, so ga sestre namerno pustile čakati dlje časa, kot se je to dogajalo drugim, bile so osorne in neprijazne. Zato sprašuje, kam in kako se lahko pritoži.
Zakon o pacientovih pravicah predpisuje za kršitve pacientovih pravic precej natančen postopek. Če pacient med zdravstveno oskrbo izrazi nezadovoljstvo z odnosom zdravstvenih delavcev do njega, pristojni najprej skušajo nesporazum rešiti z dodatnimi pojasnili ali z ukrepi. Če to ne učinkuje, je zdravstveni delavec dolžan pacienta seznaniti s postopkom vložitve zahteve za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic. Pacient jo mora posredovati najkasneje v 15. dnevih od domnevne kršitve direktorju zdravstvene ustanove. Ta ali kdo drug od pristojnih je dolžan takoj, ko prejme zahtevo, pacienta povabiti na ustno obravnavo. Direktor lahko pacientovi zahtevi tudi v celoti ugodi, če presodi, da ustna obravnava ne bo potrebna, ker naj bi šlo za očitno krivdo zdravstvenega delavca.
Na ustni obravnavi se direktor ali druga pristojna oseba pogovori s pacientom in z zdravstvenim delavcem, ki mu pacient očita neprimeren odnos. Po navadi se zadeve razjasnijo do te mere, da je mogoče doseči dogovor o rešitvi spora, ki ga podpišeta pacient in zdravstveni delavec. Če pa spora ni mogoče rešiti, je to treba navesti v zapisniku, direktor zdravstvene ustanove pa je dolžan pacienta napotiti, da vloži zahtevo pri komisiji za varstvo pacientovih pravic RS.
Predsednik komisije je dolžan v 15. dnevih od prejema zahteve sklicati pripravljalni narok, na katerem udeleženci razpravljajo o vseh dejanskih in pravnih vidikih spora. Član komisije, ki vodi postopek, je dolžan po opravljeni razpravi predlagati bodisi takojšnjo sklenitev poravnave bodisi soglasje za začetek postopka mediacije. Če spora tudi tako ni mogoče rešiti, je član dolžan predlagati začetek postopka obravnave druge zahteve v senatni obravnavi.
Zakonodaja formalno omogoča večstopenjski postopek varstva pacientovih pravic, ki pa se je, resnici na ljubo, v praksi pokazal le malo učinkovit. Zato priporočam, če se boste odločili sprožiti postopek, da si zagotovite ustrezno strokovno pomoč - zastopnika pacientovih pravic ali pravnega strokovnjaka, ki pozna pravne vidike zdravstva.


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media