Prijateljstvo prek računalnika

Prijateljstvo prek računalnika

Prosti čas | apr. '14

Družbena omrežja so spletne strani, z njihovo pomočjo pa se uporabniki povezujejo med seboj. Te spletne strani na različne načine omogočajo komunikacijo, seveda pa vse skupaj poteka prek interneta. Družbenih omrežij je kar nekaj.

Facebook je namenjen povezovanju s starimi in novimi prijatelji, Linkedin med seboj povezuje poslovne znance, Twitter pa je namenjen predvsem objavljanju vaših misli in mnenj, ki pa lahko imajo največ 140 znakov. Nekako toliko kot kratko sporočilo na mobilnem telefonu.
Za vašo uporabo bo najbolj zanimiv Facebook in je nesporni vladar tudi v svetovnih razsežnostih. V svetu ima nekaj več kot 1,3 milijarde uporabnikov, od tega je Slovencev približno 800 tisoč, kar pomeni, da je že skorajda resnična krilatica - »Če te ni na Facebooku, ne obstajaš«. Mimogrede – več kot 15 tisoč uporabnikov je starejših od 65 let, kar pomeni, da je zanimiv tudi za vašo generacijo.
Osnova družbenega omrežja je uporabniški profil. Z njegovo pomočjo si vsak uporabnik zgradi mrežo prijateljev in poišče druge uporabnike s podobnimi interesi. Za odprtje računa obiščite spletni naslov www.facebook.com. Potrebujete še delujoč naslov elektronske pošte in lahko se registrirate. Vpisati morate svoje osnovne podatke: ime in priimek, datum rojstva, kje ste se izobraževali, kje ste ali ste bili zaposleni ter dodate svojo sliko. Ko ste uredili svoj profil, lahko začnete iskati prijatelje.
Ena od glavnih prednosti Facebooka pred drugimi omrežji je, da je za uporabo treba uporabiti ime in priimek. Velika večina uporabnikov se predstavlja s pravim imenom in priimkom, zato je zelo enostavno poiskati ljudi, s katerimi ste bili v stiku kadarkoli v preteklosti. Tako boste lahko našli vnuke, nekdanje sošolce, sosede, sodelavce, ljubimke ali ljubimce ter prijatelje, ki so se preselili na drug konec države (ali sveta), in obnovili stike.

Stara in nova prijateljstva

Osebo, ki ste jo poiskali, ali vam jo predlaga Facebook, dodate na seznam svojih prijateljev, in ko ta oseba potrdi prijateljstvo, postaneta prijatelja tudi na tak način. Ker naj bi bili ljudje čim bolj povezani in imeli čim več prijateljev, vam bo Facebook tudi sam poiskal ljudi, ki jih morda poznate. To poteka nekako takole: če ste prijatelj Simona Zmazka, ki je poročen z Beti Potrata, vam bo Facebook predlagal, da med prijatelje uvrstite tudi Beti. Od tu naprej zadeve potekajo tako kot pri siceršnjem dodajanju prijateljev. Za potrditev prijateljstva se bodo na vas obračali tudi drugi uporabniki. Če osebe ne poznate ali jo poznate in je nočete imeti med prijatelji, je ni treba potrditi.
Tako kot na drugih družbenih omrežjih lahko na Facebooku poveste kaj o sebi. To storite z objavo t. i. statusa, kamor vpišete, kako se počutite, objavite slike z dopusta, lahko objavite povezavo na video, ki vam je všeč, lahko posredujete članke, ki ste jih našli na drugih spletnih straneh, in podobno.
Zelo je priljubljeno igranje različnih igric, o sebi pa lahko veliko poveste tudi tako, da označite, da so vam všeč določene stvari (tako imenovano »všečkanje«). Če ste navijač hokejskega kluba Jesenice in želite, da to vidijo obiskovalci vašega profila, to storite tako, da v iskalnik vpišete HK Jesenice. Prikazali se vam bodo različni profili, od katerih izberete enega ali več in ga všečkate  s pritiskom na gumb.
 
Morda se Facebook v tem trenutku zdi zacementiran na prvem mestu kot najbolj priljubljen med družbenimi omrežji. Res je tudi to, da bo zagotovo še nekaj časa tam tudi ostal. A se bo kmalu našel nov igralec z novim konceptom in funkcionalnostmi ter ga prehitel. Prvo mesto na spletu po navadi ni večno.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media