Rojaki rišejo drzno avtomobilsko prihodnost

Prosti čas | nov. '15

Prvi vtis, ko predstavijo nov model avtomobila, nam zagotovo pusti njegova oblika. Biti oblikovalec serijskih avtomobilov je zahtevna naloga. Ne gre le za to, da avtomobil nariše, vsaka ideja je preračunana v strošek, saj v končni fazi ni vseeno, koliko bo avtomobil stal. Avtomobil mora ustrezati tudi vsem varnostnim in okoljskim zahtevam, oblika pa med drugim določa maso in vozne lastnosti.

Robert Lešnik riše avtomobilsko prihodnost.

Od oblike je odvisno, koliko bo avtomobil tih, kako se bo obnašal v ovinkih, ne nazadnje pa s svojo aerodinamiko določa tudi porabo goriva. Skupaj z notranjimi oblikovalci in inženirji je treba sklepati kompromise in se odločiti, od česa bo kupec največ dobil. Slovenci smo lahko več kot ponosni, saj kar trije rojaki dejavno sodelujejo pri oblikovanju množično prodajanih avtomobilov na trgu.

Robert Lešnik je vodja zunanjega oblikovanja pri znamki Mercedes. A njegova pot se je začela z neuspelimi poskusi vpisa na likovno akademijo v Sloveniji. Sam pravi, da ga ta izkušnja ni negativno zaznamovala, vedel je pač, da želi biti oblikovalec, zato je srečo poskusil drugje. Vpisal se je na univerzo v Pforzheimu in začel študirati, čeprav je njegova nemščina na začetku kar precej šepala. Dečku, ki je imel polne zvezke skic letal in podmornic, jezikovna ovira pač ni predstavljala nečesa nepremostljivega. Med študijem je dobil prakso pri Volkswagnu, kjer so bili nad njim tako navdušeni, da so mu ponudili štipendijo, po končanem študiju pa je pri njih ostal devet let. Tam je narisal nekaj konceptov, sodeloval pa pri serijskem passatu, izpod njegovih rok je nastala sprednja maska, takratni obraz Volkswagna. Svojo kariero je nadaljeval pri Kii, nato pa se je (zaenkrat) ustalil pri Mercedesu. Tu izpod njegovih rok prihajajo povsem nove, sveže in precej drznejše oblikovalske zasnove, kot smo jih bili pri tej klasični znamki vajeni. Do tega pomembnega položaja, šefa zunanjega oblikovanja, je prišel z vero vase, verjel je, da zna in zmore, pa četudi niso vedno vse puščice kazale v isto smer.

Marko Jevtič je človek, ki je pomagal znamki Škoda nadeti bolj dinamičen, emocionalen dizajn. Pot ga je vodila na študij v Benetke, od tam pa v nemški Pforzheim, tako kot Roberta Lešnika. Trenutno lahko nekaj njegovih idej občudujemo na novi škodi superb, z novim oblikovanjem želijo zaigrati na čustva tako zvestih kot tudi mlajših kupcev. Pravi, da se pot pri njih začne z dvodimenzionalno skico, da pa moraš znati pametno uporabljati računalniško oblikovanje. Modeliranje iz plastelina, ko avtomobil zraste pred tvojimi očmi, je poseben trenutek, to poudarjajo prav vsi oblikovalci. Marko pri delu uživa, dela s strastjo in ljubeznijo. Ko sem na zadnjem frankfurtskem salonu klepetal z njegovim slovitim šefom Josefom Kabanom, je ta Marka pohvalil, da ima čut za timsko delo, predvsem pa s svojim vedno nasmejanim obrazom izboljšuje vzdušje.

Domen Ručigaj je mladi oblikovalec, ki je svojo pot začel v Volkswagnovem oblikovalskem studiu, vrata vanj pa mu je pomagal odpreti ravno Robert Lešnik. A pot je bila od tam naprej enaka kot za vse: šteje le tvoje delo. Domnu se je prva večja priložnost ponudila, ko sta bili na hišnem natečaju za najbolj nori konceptni športnik izbrani dve skici: njegova in od njegovega kolega Malteja Hammerbecka. Sanje so tako zaživele najprej v računalniški igrici, nato pa še postale pravi avtomobil. Spomladi se je v Ženevi lahko postavil ob bok novemu konceptu passata, ki je drzen in športen in nakazuje linije volkswagnov prihodnosti. Pred nekaj meseci je znotraj koncerna prestopil k znamki Audi.

 Svet idej, skic, plastelina in modelov je zares nekaj posebnega, saj moraš znati krotiti sanje, da lahko ustvariš nekaj resničnega. Vsem, ki si v ta svet želijo prodreti, vsi trije svetujejo enako: rišite, rišite in rišite!

Besedilo in fotografija: Miha Merljak


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media