SVET IN MI  

sep. '16

Protest v bikinkah

Konec junija je Kitajka Ye Wen na spletu objavila svoje fotografije v kopalkah. Osupljivo lepo telo ženske, ki je že davno prekoračila 50 let in ima odraslega sina, je dobilo nekaj sto milijonov srčkov in všečkov z vsega sveta. Na vprašanja, s katero metodo je ohranila lepoto, je zapisala, da je po dve uri na dan intenzivno telovadila, tekla ali plavala vse od svojega 30. leta. Ogledate si jo lahko sami, v brskalnik vpišite Ye Wen in se čudite. Na Kitajskem pa so fotografije prelepe Ye sprožile ogorčenje starejših žensk. Site poudarjanja ženske lepote so se protestno zbrale v »malem« mestu Tianjin (15 milijonov prebivalcev) na severu Kitajske. Okrog 500 starejših od 50 let, mnoge starejše od 80 let, so si brez sramu nataknile bikini in pokazale ohlapne mišice in 'špehnate' obroče okrog pasu in beder, nič jim ni bilo nerodno, da jim prsi poskakujejo malo nad pasom ... Ideja tega ogorčenega protesta je razbijanje kulta mladih, ki ima tako kot drugje po svetu prevlado v medijih in na družabnih omrežjih.

Povzeto po: senioractu.com/Chine-500-quinquas-en-bikin

Srebro se spreminja v zlato

Ko ljudje postajajo starejši, postane hoja ena najpomembnejših telesnih dejavnosti. V njej je zlato jamo odkril ustanovitelj Hubbardove čevljarske družbe Bruce Katz, nekdanji mali čevljar za tretjo generacijo. Po treh letih je to eno najproduktivnejših podjetij, ki na spletu prodaja udobno obutev za starejšo generacijo moških, kmalu pa bodo čevlji na voljo tudi za ženske.

Tudi brata Mordokovich sta ustanovila podjetje, ki je v pičlih treh letih preraslo v gigantskega izvoznika električnih koles Evelo, ki jih po spletu prodajajo starejšim, izdelujejo pa jih večinoma v Tajvanu in na Kitajskem. Na spletu jih ponujajo za nizko ceno – od 250 do 400 dolarjev za kos.

Ameriško združenje upokojenih oseb AARP (American Association of Retired Pearsons) usmerja nove podjetnike v dejavnosti, ki vlagateljem zagotavljajo uspeh. Kot primer programov, ki niso dobri za starejše, so nosljivi tehnični pripomočki, kot so števci za prehojene kilometre in podobno. Zanimanje zanje hitro upada, največ zaradi težjega prilagajanja starejših na spremembe v računalniški in telefonski tehnologiji. Druge novosti pa se zaradi staranja prebivalstva hitro in uspešno razvijajo, predvsem na področju pomoči na domu. Računajo, da je v ZDA blizu 50 milijonov starejših skrbnikov, ki fizično in seveda brezplačno pomagajo svojim onemoglim družinskim članom. V generaciji, ki uporablja pametne telefone, je takih za polovico manj.

AARP poroča, da je delež dobičkov iz proizvodnje in trgovanja za starejše presegel 7,6 bilijona dolarjev na leto. Možnosti so v ameriški dolgoživi družbi velike, večje celo kot na Japonskem, trdijo v AARP. Očitno je pretvarjanje srebra v zlato med največjimi ekonomskimi izzivi današnjega časa, je v svoji knjigi »Pretvarjanje srebra v zlato« zapisala avtorica Mary Furlanov.

S kvačko skozi življenje

Grace Brett je najstarejša ulična umetnica, praprababica, stara 104 leta, ki vsak dan kvačka na ulici, tako kot je to počela vse svoje življenje. Kvačkala je za vsakogar, ki je potreboval kapo, šal, rokavice in rokavičke pa tudi cestna oblačila za telefonsko celico, oblačila je ograje, da je na otroke manj pihalo ... Letos poleti jo je domače mesto nagradilo z razstavo. Vse, kar je naredila, so v okviru poletnega umetniškega festivala YES (Yarrov, Ettrick, Selkirk) na Škotskem razobesili, pokrili ograje mostov … Organizatorji in mladi umetniki so navdahnjeni z njenim delom prispevali svoje umetnine in spremenili podobo Selkirka. Grace je rekla, da je njeno mesto končno zaživelo v barvah, za mlade organizatorje in umetnike pa je Grace živ dokaz, da v umetnosti leta niso ovira za sodelovanje pri sodobnem projektu.

Povzeto po: nytimes.com/start-up-market-baby-boomers.html


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media