Na kaj paziti pri prodaji nepremičnin

Prosti čas | feb. '17

Hitro spreminjajoča se zakonodaja, ki je v določenih segmentih – resnici na ljubo – tudi preveč zapletena, pomanjkanje pravnega znanja in sodelovanje z ne prav poštenimi ali nestrokovnimi »nepremičninskimi strokovnjaki« lahko marsikaterega posameznika, ki se je odločil izpeljati projekt prodaje nepremičnine, drago stane.

Še posebej ranljiva skupina so upokojenci, saj pogosto niso kos nepremičninskim posrednikom ali odvetnikom, namazanim z vsemi »žavbami«. Na kaj torej paziti, ko prodajate svoje stanovanje, stanovanjsko hišo, počitniško hišo, zemljišče?

Če se prodaje lotevate sami, bodite pozorni predvsem na to, da poskrbite, da bo vaša nepremičnina prosta bremen. V ta namen obiščite zemljiško knjigo, ki deluje v okviru okrajnega sodišča, in naročite ažuren zemljiškoknjižni izpisek v zvezi z nepremičnino. Do tega izpiska lahko dostopate tudi elektronsko, in sicer na spletni strani http://www.sodisce.si/javne_knjige/zemljiska_knjiga/.

Preverite zaznambe

Na izpisku boste preverili, ali ima vaša nepremičnina morebiti kakšno plombo (na primer vpisano hipoteko), morda v zvezi z njo poteka kakšen spor (zaznamba spora) ali morda obstaja kakšna druga zaznamba, ki bi znala kupca zmotiti.

S takimi zaznambami najpogosteje ni nič narobe, a vendarle je koristno, da še preden boste nepremičnino ponudili na trgu, poskrbite za to, da se določene plombe, ki morda niso več aktualne, izbrišejo (na primer že odplačana hipoteka), če pa to ni mogoče, pa poskrbite vsaj za to, da boste kupcu znali pravilno obrazložiti, kaj le-te dejansko predstavljajo (na primer vpisana stvarna služnost).

Druga pomembna stvar je, da pri verodostojnih strokovnjakih preverite, kolikšna je tržna vrednost vaše nepremičnine. Podatki o vrednosti vaše nepremičnine, ki jih vodi GURS (Geodetska uprava Republike Slovenije), so več ali manj le orientacijski in pogosto ne predstavljajo realne tržne vrednosti.

Ta se namreč oblikuje prosto na trgu in je odvisna od veliko dejavnikov, med katerimi pa najbolj izstopajo lokacija nepremičnine, leto gradnje in komunalna opremljenost.

Tiste nepremičnine, ki so namreč v centru mesta in na drugih uglednih mestnih lokacijah, imajo namreč bistveno višjo ceno od tistih, ki so na manj zanimivih lokacijah. V pomoč so vam lahko (spletni) podatki nekaterih podjetij, ki se ukvarjajo z merjenjem vrednosti nepremičnin, kot je SLONEP (spletna stran: www.slonep.net).

Gradbeno dovoljenje, energetska izkaznica

Če prodajate stanovanje v večstanovanjski stavbi, je nedvomna prednost, če je bila pri njem že vzpostavljena etažna lastnina. Če še ni bila, vam priporočamo, da v ta namen stopite v stik z enim izmed geodetskih podjetij, ki naj vam izvede ta postopek. Postopek je sicer kar zamuden, saj terja sodelovanje vseh lastnikov stanovanj v večstanovanjski stavbi, a vam ga vseeno priporočamo.

Stanovanja v etažni lastnini imajo namreč višjo ceno na trgu od stanovanj, pri katerih postopek etažiranja še ni bil izveden in so še v solastnini. Poleg tega pri zadnjih obstaja tudi predkupna pravica drugih solastnikov, kar lahko prodajo stanovanja še dodatno zaplete.

Poskrbite tudi za to, da boste imeli v zvezi z nepremičnino, ki jo prodajate, veljavno gradbeno dovoljenje in izdelano energetsko izkaznico. Ta je namreč obvezna po zakonu, strošek njene izdelave pa ni visok.

Vsekakor pa pri tako pomembnem projektu, kot je prodaja nepremičnine, priporočamo pomoč (pravnih in nepremičninskih) strokovnjakov. A le pod pogojem, če ti premorejo ustrezno raven profesionalnosti in etičnosti. Če je ne premorejo, je bolje, da se prodaje nepremičnine lotite sami.

Mag. Boštjan J. Turk 


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media