Vse dobre stvari so tri 

Dobro počutje | okt. '20

Slika 1

    

Prve tri vaje podpirajo vsako vadbo kot trije močni stebri. Ogrevanje, gibljivost in moč so sestavine vsake dobre vadbe, ki jih je glede na izkušnje dobro upoštevati. In če ob vsem spoštujemo še star slovenski pregovor, ki pravi, kjer je volja, tam je pot, boste vsi zdravi, ki ste se lotili treniranja stoje na glavi, več kot zadovoljni. Preden pa začnete, obvezno ponovite vse vaje iz prejšnje številke.  

Po ponovljenih vajah, ki jih naredite kar se da pozorno, nadaljujte vadbo s pretegovanjem (slika 1). Le-to naj bo v začetku počasno, izjemno nežno in usmerjeno v vse smeri: navzgor, navzdol, naprej, nazaj, desno in levo. Tudi glavo obračajte v smeri pretegovanja, saj s tem razgibate vratno hrbtenico. Zelo pomembno je, da ob pretegovanju dihate skozi nos. Po približno minuti se spočijte s stresanjem celega telesa. Drugo pretegovanje po vrsti nadaljujte hitreje in se po njem spet dobro pretegnite. Tretje pretegovanje pa naj bo močno. To pomeni, da med pretegovanjem začutite vse napete mišice. Tudi komolce in kolena čim bolj iztegnite.

Slika 2

Druga vaja izjemno ugodno vpliva na vse notranje organe in hrbtenico. Suki, prikazani na sliki (slika 2), naj bodo narejeni čisto po vaše. Pomembno je, da začutite t. i. »šraufanje« telesa. Za začetnike je občutek, ko glavo obrnete v nasprotno smer kot telo in roke, na začetku lahko malce čuden. Prvič nežno naredite tri ponovitve v vsako stran. Med premorom samo globoko dihajte. Pri drugi ponovitvi se potrudite, da ob vsakem sunku z rokami nazaj izdihnete. Ko vajo delate tretjič, pa jo naredite tako, da ob zasuku telesa dodobra začutite celo telo in se ozrete z očmi v nasprotno smer od gibanja rok.

Slika 3

Moč celega telesa hitro pridobimo s prikazano vajo sede na tleh (slika 3). Vse, kar je treba narediti, je, da se čim bolj oprete na iztegnjene roke, napnete celo telo in se iztegnete čim višje. Ob tem je treba enakomerno dihati. Ko se dihanje poruši, je vaje konec. Ponovite trikrat.

Slika 4

Tisti, ki redno trenirate uvod v stojo na glavi in ste pri prikazanih vajah iz prejšnje številke stabilni in varni, se lahko začnete počasi z nogami odrivati navzgor (slika 4). Noge naj bodo pokrčene, dokler ne boste tega položaja popolnoma usvojili. Dobri učinki stoje na glavi se kažejo v izboljšanju moči, ravnotežju, vplivu na vse organe in predvsem na ožilje ter v izboljšani samozavesti. Ne pozabite, da so najboljši učinki, ko to delate zase in samo zase v miru.                    

Besedilo: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje, fotografije: Biserka Železinger 


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media