Z žogo je vadba tudi igra

Dobro počutje | jan. '21

Slika 1

Kot smo z zelo novimi občutki in izkušnjami vstopili v novo leto, tako je tudi današnja vadba pripravljena tako, da nas čim trdneje poveže v igri mehkobe gibanja, moči in igrivosti. Čeprav je na videz, vsaj po slikah sodeč, izjemno enostavna in namenjena vsem, je lahko tudi »hud« trening za resne rekreativce in športnike, ki naj upoštevajo navodila iz zadnjega odstavka.

Preden zares začnete, udobno sedite na trdo in nedrsečo podlago. Noge naj bodo narazen v širini bokov, hrbtenica vzravnana, dihanje pa sproščeno skozi nos in povezano. Dihajte vsaj dve minuti.

Nato mehkejšo žogo poljubne velikosti primite in valjajte med dlanmi pred telesom (slika 1). Ob valjanju bodite pozorni na to, da so prsti in cela dlan ves čas v stiku z žogo. Če vadite pravilno, boste začutili gibanje v zapestjih. Zelo pozorni naj bodo tisti z manj gibljivimi zapestji, saj jim jih ta in naslednji dve vaji pomagata mehčati. Po dveh minutah valjanja žogo spustite v naročje in igraje stresajte roke in celo telo.

Slika 2

Valjanje žoge nadaljujte tako, da so prsti čim bolj iztegnjeni (slika 2). Vse drugo velja iz prejšnje vaje.

Slika 3

Krepke roke in dlani bodo ostale tudi z močnejšim stiskanjem žoge s prsti (slika 3). Ponavljajte do pomanjkanja moči, nato pa roki zmasirajte. Ponovite trikrat. 

Moč celega telesa je enostavno vzdrževati s stiskanjem žoge med koleni (slika 4). Ob močnejšem stisku je mogoče začutiti napetost vseh mišic. Napetost vzdržujte tako dolgo, dokler lahko enakomerno dihate. Ponovite trikrat.

Zaključni meti žoge v zrak (slika 5) v telo prinašajo igrivost. Če je kdo v bližini, si žogo podajajte z njim in pred tem poskrbite za primerno razdaljo. Zabavajte se, nasmejte se svoji manjši spretnosti! Tako se ob izboljšanju koordinacije krepijo tudi trebušne mišice in masirajo notranji organi.

In še cvetka za bolj trenirane. Vse vaje delajte brez stola in posnemajte sedenje. V trenutku, ko v ramenih začutite povečanje napetosti, je čas, da nehate izvajati posamezno vajo. Pravzaprav to velja za vse, tudi tiste, ki vadite sede in stoje.

Vsem želim, da bi bila naša druženja še naprej prijetna in koristna. Srečno!

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media