Spretnost, ravnotežje in moč 

Dobro počutje | maj '21

Slika 1: hoja z žogo med gležnji

Vaje z žogo sede smo predstavili že lansko jesen. Ker so univerzalne, predlagam, da jih obnovite in se z njimi ogrejete sede in/ali stoje, nato pa opravite še prijeten sprehod. Potem se lahko razvedrite in okrepite s tokratnimi vajami, ki so zelo primerne tudi za zahtevne rekreativce in športnike. Vaditi je mogoče tudi na stolu s kolesi, če le ima močna in varna naslonjala za roke.

Žoga je okrogla, zato velja priporočilo, da z njo vadite nežno in pozorno. Najprimernejša je malo mehkejša žoga srednje velikosti. Seveda lahko vadite tudi z večjo ali manjšo, bolj ali manj napihnjeno. Tisti, ki se želite bolj potruditi in napredovati, ter pravi športniki pa vzemite takšno žogo, s katero boste vaje najtežje izvajali.

Pred vadbo preverite teren, ki mora biti kar se da raven. Vadite le toliko časa, dokler boste dobre volje. Takrat boste najhitreje napredovali.   

Hoja z žogo med gležnji (slika 1) je zahtevnejša, kot je videti na prvi pogled. Še posebej ko med hojo gledate naravnost naprej. Morebiti se boste celo nasmejali svoji nestabilnosti. Dobro se je osredotočiti na občutke v celem telesu in se zabavati med pobiranjem pobegle žoge in lovljenjem ravnotežja.

Slika 2: hoja z žogo med koleni

Vse opisano ob prvi vaji velja tudi za drugo vajo (slika 2), le da se pred začetkom hoje bolj posvetite močnemu stisku kolen, da začutite napetost mišic na notranji strani stegen. 

Slika 3: nežen poskus dviga pet in stopal od tal z žogo med gležnji

Z dobro stisnjeno žogo med gležnji in kasneje tudi med koleni se rahlo in počasi dvigujte na prste (slika 3). Če vam gre dobro, lahko poskusite vajo izvajati hitreje in bolj dvigovati pete, tako kot bi bili na vzmeti. Če začutite napetost v ramenih, takoj prenehajte izvajati vajo in telo sprostite.

Slika 4: poskok z žogo med gležnji za močnejše

Najtežja vaja tokrat so tako visoki poskoki z žogo med gležnji, da se cela stopala odlepijo od tal in kolena pokrčijo (slika 4). Poskakujte le do utrujenosti.

Slika 5: močan stisk žoge med koleni

Čisto za konec pa vaja, ki bi jo, če bi bilo v moji moči, predpisala vsem ljudem. Stiskanje žoge med koleni (slika 5) ob sočasnem stiskanju mišic medeničnega dna, stisku presredka, nožnice in zadnjične odprtine intenzivno krepi celo telo, pomaga pri težavah z inkontinenco urina, neprijetnostih s prostato in še čem. Stisnite in držite, dokler zmorete, medtem pa ves čas enakomerno dihajte skozi nos. Sprostite se tako, da dihate v trebuh, poravnate hrbtenico in sprostite celo telo.      

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media