Poskočni, zbrani in spretni

Dobro počutje | nov. '21

Slika 1: preprijemanje oboda obroča

Kot vedno so tudi današnje vaje namenjene vsem. Najstarejšim, malo mlajšim in tudi najmlajšim. Edino, kar je pomembno, je to, da preprijemate, stopate in prestopate ter poskakujete le po svojih zmožnostih in se ob gibanju počutite prijetno. Prav pa je, da se vsaj malo potrudite, saj le na tak način ohranjate in izboljšujete sposobnosti.

Za ogrevanje si danes privoščimo malo mencanja in drgnjenja z dlanmi, pretegovanja in objemanja prstov. Prste vsaj desetkrat tudi na široko razprite in nato močneje stisnite pesti. Priporočljivo je, da dlani, zapestja in roke z rameni vred malo zmasirate, jih ogrejete in pripravite na zahtevnejše delo. Potem še nekajkrat zaokrožite z zapestji, komolci in rameni ter se visoko vzpnite na prste ter iztegnite celo telo. Izkušnje so pokazale, da je vsako ogrevanje vredno zaključiti s kroženji vseh sklepov in hrbtenice.

Preprijemanje obroča v eno in drugo stran (slika 1) naredi spretne roke in dlani, obenem pa jih tudi zelo okrepi, če se odločite, da obroč ob vsakem prijemu malce bolj stisnete. Preprijemate lahko tudi tako, da roke prekrižate, in tako še dodatno ohranjate in razvijate spretnost. Ob morebitni napetosti ramen takoj prenehajte izvajati vajo, rame in roke stresite in jih sprostite. Vajo ponovite na vsako stran vsaj dvakrat.

Slika 2a: prestopanje ali skoki skozi obroč

Skozi obroč lahko stopate in/ali skačete kot čez kolebnico (slike 2a, 2b in 2c). Tisti, ki skačete s kolebnico, boste razliko takoj spoznali in videli, da je stvar malce zahtevnejša.

Slika 2b: Prestopate ali skačete lahko z eno ali obema nogama istočasno.

Spretnost prstov in dlani vam bo pri obračanju obroča naprej ali nazaj še kako v pomoč. Priporočam postopnost. Za začetek prestopajte obroč najprej z desno in nato še z levo nogo.

Slika 3c

Poskusite vaditi tako, da vam bo šlo z obema nogama enako dobro. V nadaljevanju poskusite z nežnimi poskoki in čisto pri koncu še s poskoki z obema nogama. Rahla zadihanost in utrujenost ter zapletanje nog so znaki za krajši premor. Koliko časa boste namenili tej vaji, je najbolj odvisno od vaše splošne kondicije.

Slika 3: Stopanje skozi obroč na tleh

Zadnja vaja (slika 3) pa marsikomu predstavlja trši oreh. Je pa zelo zabavna. Obroč postavite ob telo in od strani stopite skozenj tako, da ga z roko ves čas držite v istem pokončnem položaju. Izvajajte vedno dvojno različico, kar pomeni, da obroč držite z desno roko, ko greste skozenj na eno in drugo stran. Nato vajo ponovite še z držanjem obroča z levo roko. Tisti, ki ste dovolj gibljivi v ramenih, pa poskusite stopati skozi obroč z glavo naprej.

Ob koncu še obvezno priporočilo: bodite nežni s sabo in drugimi tako ob vadbi kot v življenju in uspehi bodo prišli prej, kot si mislite. 

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media