Pljuča potrebujejo svež zrak

Dobro počutje | nov. '21

Po skoraj dveh letih življenja s koronavirusom opažajo, da imajo bolniki s kronično obstruktivno pljučno boleznijo (KOPB) bistveno manj poslabšanj te bolezni. Nošenje mask in higiena kašlja sta k temu zagotovo veliko pripomogla. Žal pa je opaziti tudi precej manj gibanja in posledično večjo telesno težo pri bolnikih.

Z ukrepi, kot so nošenje mask, higiena rok in pazljivost glede osebnih stikov, so se pljučni bolniki uspešno izognili okužbam z virusi. Vsekakor je priporočljivo, da se teh ukrepov držijo še naprej. Prav tako naj še naprej vzdržujejo priporočeno medosebno razdaljo, kar velja tudi pri stikih z vnučki in njihovem varovanju, saj se še posebej v jesenskem in zimskem času hitro zgodi, da najmlajši iz vrtca ali šole prinesejo kakšno okužbo. A priporočilo o pomenu primerne telesne dejavnosti velja tudi v času, ko se vsi skupaj skušamo izogniti okužbi s koronavirusom. Strokovnjaki namreč ugotavljajo, da so se pljučni bolniki v času covida-19 manj telesno gibali, na ta račun pa se je povečala njihova telesna teža. Navodilo »ostani doma« je marsikoga med njimi zadržalo na domačem kavču, kar prinaša neprijetne posledice in tudi zdravstvene težave.

Redno gibanje je zelo pomembno

Naše telesne sposobnosti se z leti spreminjajo, z redno telesno dejavnostjo pa lahko nekatere procese staranja upočasnimo, ohranimo samostojnost in odpravimo bolečine. Telesna dejavnost je v vseh okoliščinah zelo pomembna, ohranjanje telesne kondicije pa nujno. Za telesno kondicijo je treba skrbeti vsak dan. Vsaj trikrat na teden je priporočljiva hoja na svežem zraku. Hoja je telesna dejavnost, ki jo v zmernem tempu zmoremo tako rekoč vsi, znani pa so njeni pozitivni učinki na telesno počutje, zdravje in kondicijo. Ugotavljajo, da hoja v naravi koristi telesnemu zdravju in tudi izboljša duševno počutje. Skoraj vsi pametni telefoni imajo števec korakov, ki lahko pomaga načrtovati dnevne cilje in občasno povečevanje telesne dejavnosti. Svojo aktivnost lahko na ta način bolj skrbno spremljamo, z njo pa tudi seznanimo zdravnika, ki mu bodo podatki o naši telesni dejavnosti prišli zelo prav. Vsaka minuta telesne dejavnosti je bolje kot nič, vendar se ne zadovoljimo z malim, če zmoremo več. Čas, ki ga aktivno preživimo v naravi, za naše telesno in duševno zdravje pomeni največ, kar lahko naredimo sami.

Včasih vreme ne dopušča hoje v naravi, a to ne pomeni, da ne moremo biti telesno dejavni. Marsikdo že uporablja sobno kolo, ki je lahko primerna oblika telesne dejavnosti v času, ko raje ostanemo doma. Prav tako sobno kolo omogoča spremljanje intenzivnosti in časa vadbe, ki sta za bolnika in zdravnika pomembna podatka. Telesno dejavni pa smo lahko tudi brez pripomočkov. Manj intenziven, a dober način telesne dejavnosti in razgibavanja je že, če med sedenjem nekajkrat vstanemo in sedemo, izvajamo lahko raztezne in dihalne vaje. Nekaj koristnih napotkov in dihalnih vaj najdemo tudi na spletni strani www.dihalne-vaje.si. Za ohranjanje močnih rok dvigujemo lahke uteži, za uteži pa lahko uporabimo polne pločevinke ali plastenke, ki jih najdemo v domači shrambi. Mehka talna preproga lahko nadomesti vadbeno blazino, stol je lahko opora pri izvajanju sklec ali počepov, metla pa palica, s katero razgibamo ramenski obroč. Pomanjkanje pripomočkov ni več izgovor.

Redno zračenje prostorov

Kaj še lahko storimo za zdravje? Pomembno je redno zračenje prostorov, na kar v zimskem času prepogosto pozabimo. Prostore nekajkrat na dan na hitro, a temeljito prezračimo. Ne pozabimo na raznovrstno prehrano, bogato s sadjem in zelenjavo, ki pomagata ohranjati primerno telesno težo. V času, ko so prostori centralno ogrevani in je zrak bolj suh, je še posebej pomembno, da pijemo dovolj toplih napitkov. Ti vlažijo dihalne poti in redčijo sluz, kar zmanjšuje možnost okužb. Za kadilce je morda pravi čas, da zmanjšajo število pokajenih cigaret ali povsem nehajo kaditi. Vsi tisti, ki ste preboleli covid-19, pa se morate zavedati, da lahko okrevanje traja tudi več mesecev. Ob težavah se vsekakor obrnite na svojega osebnega zdravnika ali pulmologa.

M. Č., fotografija: Freepik.com


Vaši komentarji


© 2021 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media