Ploskajmo s stopali … 

Dobro počutje | jan. '22

Iztegnjene noge v zrak z iztegnjenimi stopalom, zatem upognjeno stopalo, prsti so obrnjeni proti telesu

… vsakemu dnevu posebej in danes tudi novemu letu, in to kar v postelji, še preden stopimo na noge. Prikazane vaje so univerzalne in lahke ter spadajo v sklop tistih vaj, ki ne poznajo starosti. Priporočam jih vsem tistim, ki lahko z nogami vsaj malo migajo. Spadajo med vaje za ogrevanje, ki je še posebej pomembno za starejše, poškodovane in bolne. Za spodbudo naj povem, da nanje prisegajo tudi profesionalni športniki.

Zelo priporočljivo bi bilo, da bi opisane vaje začeli delati ljudje vseh starosti s povečano telesno težo in preventivno predvsem tisti, ki so se »prisilno upočasnili in ustavili« na enem mestu. Le-tem »ukazujem« tudi intenzivnejše sprehode v naravi. Razlogi za ta »ukaz« so v razbremenjevanju in aktiviranju obtočnega sistema in s tem celotnega organizma.

Osnovno priporočilo, preden začnete, je, da med vadbo gledate svoje noge in spremljate občutke. Medtem naj bo dihanje skozi nos enakomerno in sproščeno. Takšen način vam bo pomagal spoznati noge in odnos do njih, saj morajo nositi vse naše življenje z neumnostmi vred. Namerno je uporabljen izraz »neumnost«, saj je sestavljen iz dveh besed, ko prva beseda uniči pomen druge (ne-umnost).

Najprej se pretegujte kakšno minuto in nato dvignite noge visoko v zrak. Iztegujte in upogibajte stopala (sliki 1 in 1a). Ponavljajte toliko časa, dokler ne začutite toplote v gležnjih, nato jih skupaj s stopali (če dosežete) nežno masirajte.

Obrat stopal noter (dotik palcev) in ... / ... ven (dotik pet).

Obračanje rahlo pokrčenih stopal noter in ven (sliki 2 in 2a) se čuti vedno do kolkov in križa ter zelo izdatno razgiba in ogreje noge. Ljudem s težavami v kolkih priporočam ekstremno nežnost in previdnost, zdravim pa bi jo predpisala na recept.

Tik pred ploskom in ... plosk stopal

Ploskanje s stopali (sliki 3 in 3a) okrepi in razvedri, sploh če istočasno ploskate še z rokami vse do utrujenosti in zadihanosti.

Razprti prsti

Držanje močno razprtih prstov na nogah (slika 4) je nekaj, kar je treba izkusiti. In če ne gre takoj, je dobro vaditi tako dolgo, da bo šlo. Zakaj? Poskusite in boste vedeli tudi vi.

Po končani vaji je stopala dobro nežno zmasirati in zatem varno stopiti v nov dan.

Besedilo in fotografije: Savina Vybihal, prof. športne vzgoje


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media