Kako se uporabljajo eVloge za VSE 

Dobro je vedeti | marec '23

Slika 1: Dostop do eVlog za VSE na spletni strani ZPIZ (https: //www.zpiz.si/)

Ali veste, kako najhitreje in najenostavneje oddati vlogo na Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ) in kako preveriti stanje oddane vloge? Vse to lahko naredite brez uporabe digitalnega potrdila.

Storitev eVloge za VSE je ena od digitalnih storitev za zavarovance in upokojence (eZPIZ) in spada med storitve, za katero prijava v portal Moj eZPIZ ni potrebna. Storitve eZPIZ, ki jih lahko uporabljate brez prijave v portal, so še Digitalni prevzem dokumentov in Splošni informativni pokojninski kalkulator. Vloge lahko vlagate tudi prek portala Moj eZPIZ, ki je namenjen varnemu dostopu do elektronskih storitev eZPIZ za zavarovance in upokojence. Za prijavo v portal Moj eZPIZ potrebujete digitalno potrdilo ali račun SI-PASS. Razlika med eVlogami za VSE in vlogami, ki jih oddate prek portala Moj eZPIZ, je v tem, da se vloge na portalu Moj eZPIZe delno samodejno izpolnijo z nekaterimi vašimi podatki.

Osredotočimo se na digitalno storitev eVloge za VSE. Do storitve dostopate neposredno na domači strani ZPIZ, in sicer na www.zpiz.si s klikom na povezavo eVloge za VSE, kot kaže slika 1.

Kot smo že omenili, storitev omogoča pripravo in oddajo elektronskih vlog, tudi če nimate digitalnega potrdila. Če vam vloge ne uspe izpolniti do konca, jo lahko tudi začasno shranite in jo oddate kasneje, za že oddane vloge pa lahko spremljate njihovo reševanje. Ob oddaji vloge lahko izberete tudi možnost, da digitalno prevzamete dokumente, ki jih za vas pripravi zavod.

Do storitve eVloge za VSE lahko dostopate tudi na portalu eUprava. Tam vas sistem pri posameznih pravicah iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja preusmeri do ustrezne eVloge za VSE.

Vloge lahko oddajate tudi kot pooblaščenec. To pomeni, da lahko vlogo oddate za drugo osebo ali jo druga oseba odda za vas. Pomembno je, da se v tem primeru med priloge doda tudi ustrezno pooblastilo.

Storitev eVloga za VSE pa ni namenjena pravnim osebam oziroma zaposlenim, ki želijo oddati vlogo v imenu pravne osebe.

Oddaja vloge s storitvijo eVloge za VSE

Pri uporabi storitve eVloge za VSE izberete s seznama, ki vključuje najrazličnejše vloge, tisto, ki jo želite oddati. Nekatere vloge so na voljo tudi v tujih jezikih. Ob seznamu eVlog za VSE imate tudi pregled najpogostejših vlog. Danes je najpogosteje oddana Vloga za izpis obdobij zavarovanja v Republiki Sloveniji.

Z izbiro vloge preidete v fazo izpolnjevanja. Vpišete vse potrebne podatke, pri čemer vas program opozori, katera polja so obvezna ali napačno vpisana. Ko izpolnite do konca, morate za uspešno oddajo vpisati številko svojega mobilnega telefona in označiti, da soglašate z obdelavo podatka o mobilni telefonski številki (in elektronskem naslovu, ki ni obvezen podatek) za namen oddaje vloge. Brez tega soglasja na zavodu ne moremo obdelovati vaših podatkov in prevzeti vloge.

Vlogi lahko dodate tudi različne priloge. Če vam je ne uspe izpolniti do konca, jo lahko začasno shranite in jo oddate kasneje. V tem primeru si morate zapisati njeno referenčno oznako. Referenčno oznako si lahko pošljete tudi na elektronski naslov. Več o dostopu do začasno shranjenih vlog je opisano v nadaljevanju.

Pri oddaji vloge lahko izberete tudi način prevzema dokumentov. Če soglašate z namenom digitalnega prevzema dokumentov, boste dokumente, ki jih za vas pripravi zavod, lahko prevzeli v digitalni obliki. V nasprotnem primeru jih boste dobili po pošti. Soglasje za namen digitalnega prevzema na zavodu sproži postopek aktivacije digitalne odpreme, ki bo opisan v eni od naslednjih številk Vzajemnosti.

Preden vlogo oddate, vam na vpisano mobilno številko pošljemo številko PIN, ki jo morate vpisati v spletni obrazec, in tako potrdite oddajo. Po uspešni oddaji vloge boste na mobilni telefon dobili sporočilo o oddaji. Lahko se zgodi, da je oddana vloga iz določenih razlogov zavrnjena, o čemer vas obvestimo z SMS-sporočilom. Če je vloga zavrnjena ali niste dobili sporočila o oddaji vloge, le-ta ni bila oddana in jo morate ponovno poslati. Na sporočilu o uspešno oddani vlogi imate tudi referenčno številko, s katero lahko kasneje preverite stanje njenega reševanja.

Kaj potem, ko je vloga oddana

Ko je vloga uspešno oddana, je dodeljena v reševanje strokovnemu delavcu zavoda. Poleg vsebinskega reševanja se, če ste pri oddaji vloge označili namen za digitalni prevzem dokumentov, sproži postopek aktivacije digitalne odpreme. Na zavodu ta postopek imenujemo avtentikacija. V postopku avtentikacije vas pokliče svetovalec, ki preveri vašo identiteto. Po uspešno izvedenem postopku avtentikacije se vam kreira predal za digitalno odpremo, o čemer vas obvestimo z SMS-sporočilom.

Čas reševanja vaše zahteve je odvisen od same vloge. Nekatere so rešene še v istem dnevu, na rešitev drugih pa je treba čakati dlje. Medtem ko čakate na rešitev, lahko tudi sami preverite status reševanja vloge. To lahko preverite na več načinov, med drugim tudi z uporabo storitve eVloge za VSE.

Za preverjanje stanja reševanja oddane vloge uporabite storitev eVloge za VSE. Na prvi strani, kjer ste pri oddaji na seznamu izbrali vlogo, imate v levem zgornjem delu gumb Poišči vlogo. S klikom na gumb se vam odpre program za iskanje, kot kaže slika 2.

V polje referenčne oznake vpišete kodo, ki ste jo prejeli z SMS-sporočilom. Vpišete še številko mobilnega telefona in elektronski naslov, če ste ga vpisali ob oddaji vloge. Po potrditvi vpisanih podatkov se vam v rubriki zadev prikaže stanje reševanja vloge.

Za dostop do začasno shranjene vloge prav tako uporabite program za iskanje vlog. Vpišete referenčno oznako, ki ste si jo shranili pred shranjevanjem vloge ali ste si jo poslali na elektronski naslov. V rubriki seznama vlog se pojavi vaša začasno shranjena vloga. To izberete in odpre se vam shranjena vloga.

Storitev eVloge za VSE je v celoti plod lastnega razvoja zavoda. O rešitvi, kjer uporabniki pri oddaji
vlog ne bi potrebovali digitalnih potrdil, smo razmišljali že dalj časa, vendar je njeno izvedbo pospešila
pandemija Covid-19. Pri gradnji storitve smo uporabili module, ki smo jih imeli v zavodu že razvite in
jih uporabljamo v različnih lastnih storitvah. Z uporabo teh modulov smo lahko storitev eVloge za VSE
razvili in dali v uporabo v le nekaj mesecih in je na voljo od 1. maja 2020. Do danes so
uporabniki uspešno oddali preko 170.000 vlog, kar je mnogim prihranilo marsikatero pot na
zavod. Seveda storitev stalno dopolnjujemo in prilagajamo glede na povratne informacije. S tem želimo, da bi bilo zadovoljstvo uporabnikov pri uporabi storitve čim večje.

Storitev eVloge za VSE je enostaven, hiter in brezplačen način, s katerim lahko oddate vlogo na zavod in si prihranite pot na zavod ali pošto. Na zavodu mesečno prejmemo v povprečju že 6000 tako oddanih vlog. Storitev stalno dopolnjujemo in prilagajamo glede na zahteve in pripombe, ki jih dobimo od uporabnikov, in se trudimo, da bi bila storitev uporabnikom čim bolj prijazna in seveda v veliki meri tudi uporabljena.

Mag. Domen Dolar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media