Za boljše poznavanje potrošniških  pravic

5. julij 2019

 Evropska komisija oziroma njen Generalni direktorat za pravosodje in potrošnike je zasnoval kampanjo v Imaš prav (YourEUright) za boljšo osveščenost potrošnikov o njihovih  pravicah. Kampanja poteka v  desetih članicah:  na Danskem, v Grčiji, Italiji, na Portugalskem, v Španiji, Romuniji, Bolgariji,  Cipru,  na Hrvaškem in v Sloveniji, kjer so jo predstavili danes.

Kot je povedal vodja  predstavništva Evropske  komisije v Sloveniji dr. Zoran Stančič je zaščita potrošnikov v Evropski uniji zelo visoka, vendar pa se med potrošniki različnih držav poznavanje njihovih pravic močno razlikuje. Še posebej mladi med 18 in 35 letom se premalo zavedajo pravic, ki jih imajo na enotnem trgu, zlasti ob razvoju digitalizacije. Obenem pa ravno oni največ kupujejo preko spleta in to tudi izven svojih matičnih držav, zato je kampanja v prvi vrsti namenjena predvsem njim. Osveščali jih bodo zlasti preko družbenih omrežij in s pomočjo t.i. "influencerjev" oziroma vplivnežev. Pri nas je to blogerka Lara koren Nastran.

Damijan Nacevski iz agencije Odmev, ki v Sloveniji vodi kampanjo, je  poudaril, da bo kampanja osredotočena na tri ključne teme: pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih (razloga ni treba navesti); na pravico po popravila ali zamenjave izdelkov ter pravice v zvezi s turističnimi paketi. Ta tema je posebej v poletnem času zelo aktualna. Potrošnik imam med drugim pravico, da zahteva ustrezno znižanje cene če ugotovi, da dejansko stanje ni v skladu s pogodbo. Če storitve niso bile izvedene  kakovostno ali sploh niso bile izvedene, lahko zahteva odškodnino. Od pogodbe pa lahko odstopi le, če organizator ne odpravi neskladnosti, ki močno vplivajo na izvedbo potovanja.  Velja še omeniti, da lahko organizator zviša ceno potovanja v  izrecno določenih situacijah (če se zviša cena goriva ali se zvišajo davki, oziroma spremenijo menjalniški tečaji, na kar organizator nima vpliva), pa še to le za 8 odstotkov dogovorjene cene paketa. V nasprotnem primeru lahko potrošnik pogodbo prekine.

Kot je poudarila Breda Kutin iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki  kot  nacionalna potrošniška organizacija podpira kampanjo, potrošnik ne more uveljavljati pravic, če jih ne pozna. Ključno pa je, da informacije dobi preko verodostojnega in zanesljivega vira. Pri nas so to zagotovo spletne strani   Zveze potrošnikov Slovenije (www.zps.si), in Evropskega potrošniškega centra (www.epc.si).

Spletna stran kampanje Imaš prav: https://europa.eu/youreuright/pa je trenutno le še v angleškem jeziku. 

Besedilo in fotografija: Anita Žmahar


Vaši komentarji


© 2019 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media