Kako je poskrbljeno za stanovalce domov?

19. marec 2020

V Srebrni niti - Združenju za dostojno starost so zaradi pomanjkanja informacij zaskrbljeni, kako je med epidemijo koronavirusa poskrbljeno za stanovalce v domovih starejših ter tiste starejše, ki bivajo doma. Da bodo stanovalci lažje komunicirali s svojci pa je Telekom Slovenije vsakemu od domov za starejše omogočil brezplačen najem treh mobitelov.

Združenje Srebrna nit je na pristojne in medije naslovilo javno pismo, v katerem izražajo zaskrbljenost, kakšno oskrbo dobivajo stanovalci, če je bilo že pred epidemijo v domovih močno pomanjkanje kadra. Zdaj je še slabše, saj je del zaposlenih v samoizolaciji ali pa so odsotni zaradi drugih vzrokov, sorodniki pa ne smejo priti svojim najbližjim na pomoč za najnujnejšo oskrbo, kot je pomoč pri hranjenju in pitju dovolj tekočine. Nihče ne pomisli na psihične stiske, ki nastajajo zaradi popolne izolacije in zapuščenosti. Vsi starejši v sobah nimajo televizorjev in so v popolni osami in so popolnoma odvisni od preobremenjenih zaposlenih. Prav tako vsi starejši nimajo mobitelov ali telefonskih aparatov v sobah, kar pomeni, da so socialno šibki brez vseh stikov z zunanjim svetom, opozarjajo v Srebni niti. Ogorčeni so nad informacijo, da bodo zapornikom v zaporih kupili dodatne televizijske aparate in jim razdelili brezplačne mobi kartice, da bodo ostali v stiku z zunanjim svetom, zato se Biserka Marolt Meden v imenu Srebrne niti sprašuje, kaj bo država naredila za starejše?

V Srebrni niti zahtevajo, da se socialno varstvenim zavodom zagotovi dodatni zdravstveni in oskrbovalni kader in stanovalcem ter zaposlenim nudi strokovna pomoč.  Predlagajo, da se ob prerazporejanju zaposlenih in študentov zlasti v zdravstvu (zdravstvena nega, fizioterapija, delovna terapija, medicina, sanitarno inženirstvo, laboratorijska medicina, klinična psihologija, pa tudi sociala) odredi, da pomagajo v socialno varstvenih zavodih, pri osnovnih življenjskih aktivnostih, kot so: hranjenje, pre/oblačenje/slačenje, higienska obravnava, gibanje, varovaje, družabništvo in tudi v strokovnih aktivnostih, ki jih stanovalci potrebujejo. Obenem pozivajo, da se vse zdrave študente višjih letnikov zdravstvene smeri in mlade zdravnike pokliče na delo v socialno varstvene in zdravstvene zavode in da dovolijo tudi prostovoljcem, da priskočijo na pomoč.

Nujno naj nabavijo televizorje in jih takoj namestijo po sobah  ter stanovalcem  omogočijo telefonski stik z bližnjimi in sorodniki, tudi po skypu. Po njihovem mnenju bi morali pristojni izdati splošna priporočila, da mora biti stanovalcem domov omogočeno gibanje na svežem zraku. 

"Vemo, da starejši kronični bolniki umirajo, vendar naj ne umrejo v prepričanju, da so jih njihovi bližnji zapustili in pozabili", javno pismo zaključuje Biserka Marolt Meden, predsednica Srebrne niti - Združenja za dostojno starost.

Pomoč pri komunikaciji stanovalcev domov s svojci

»Verjamemo, da sta nasmejan domač obraz in prijazna beseda še posebej neprecenljiva v teh izjemnih okoliščinah, v katerih smo se vsi skupaj znašli. Zato želimo na ta način pomagati tudi starejšim,« pravijo v Telekomu Slovenije. Zato je podjetje  vsakemu od domov za starejše do 30. junija 2020 omogočilo brezplačen najem treh mobitelov s storitvami, ki omogočajo uporabo najbolj aktualnih aplikacij za klicno in video komunikacijo.

Starejši v domovih pogosto nimajo svojih mobitelov, po tem, ko obiski v domovih za starejše zaradi epidemije koronavirusa niso več dovoljeni, pa so njihovo stisko glede stikov s svojci reševali kar zaposleni s svojimi mobiteli, so zapisali v sporočilu za javnost.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media