Nasveti za varno nakupovanje

21. november 2023

 Črni petek se je razširil tudi k nam, saj trgovci kar tekmujejo, kateri bo ponudil privlačnejšo ponudbo in več godnosti. Pa še »raztegnili« so ga na skoraj ves november. Vendar se vse obljube iz oglasov ne uresničijo vedno, opozarjajo na Evropskem potrošniškem centru Slovenije.

Pripravili so nasvete za varnejše nakupovanje, da boste lahko ločili resnično ugodne ponudbe od navidezno ugodnih.

1. Ta novi sušilnik se ne bi smel tako kmalu pokvariti

Naj bo črni petek ali ne, zaslužite si izdelke, ki trajajo. V Evropi velja zakonska garancija tudi za znižano blago. To pomeni, da ste v primeru okvare sušilnika za lase ali katerega koli drugega izdelka do dveh let po nakupu upravičeni do zamenjave ali vračila denarja.

2. Za spletne nakupe velja rok za vračilo

Pri spletnem nakupovanju izdelkov ne morete preizkusiti kot v fizični trgovini. Zato lahko v 14 dneh vrnete kupljeno blago, ne da bi vam bilo treba navesti razlog. Priporočamo, da svojo odločitev trgovcu pisno sporočite, na primer po elektronski pošti. Če je vrnjeno blago (prekomerno) rabljeno, se lahko ustrezno zmanjša vračilo kupnine. Upoštevajte tudi, da nekaterih izdelkov, kot so prek spleta rezervirana potovanja, hitro pokvarljivo blago, na primer hrana, in personalizirani izdelki, na primer gravirani nakit, morda ni mogoče vrniti.

3. Zaupanja vredna spletna trgovina ponuja več kot le plačilo vnaprej

Spletne trgovine lahko prosto izbirajo plačilne metode, ki jih ponujajo. Njihova odgovornost je, da kupce obvestijo o razpoložljivih možnostih, preden ti oddajo naročilo. Bodite previdni pri trgovinah, ki sprejemajo le predplačila. V primeru kakršnih koli težav z izdelkom bi bil najhujši razplet izguba denarja. Evropska zakonodaja določa, da se za splošno uporabljene načine plačila, kot so kreditna kartica, direktna obremenitev SEPA in bančno nakazilo SEPA, ne smejo zaračunavati dodatna nadomestila.

4. Bodite mirni: plačila s kreditnimi karticami je mogoče preklicati

Črni petek prinaša mamljive nakupovalne priložnosti, lahko pa tudi sumljive ponudbe in prevare. Pomemben nasvet za zaščito vaših financ: izberite plačilo s kreditno kartico. S kreditnimi karticami lahko prekličete nepooblaščene transakcije tako, da uporabite postopek vračila plačila, ki rešuje težave, kot so goljufije in napačni ali podvojeni stroški. Najprej poskusite rešiti težavo s trgovcem, če pa to ne uspe, se obrnite na svojo banko in sprožite postopek vračila plačila.

5. Predobro, da bi bilo res: pazite se tiste izredno poceni jopice

Ste že kdaj naleteli na spletno trgovino, ki obljublja oblačila po neverjetno nizkih cenah, vsak kos pa je na voljo v najrazličnejših barvah? Se zdi, da vas ta obvestila o popustih spremljajo vsepovsod in vztrajno  trdijo, da so ta znižanja na voljo samo danes? Povsem mogoče je, da ta trgovina opravlja dostavo neposredno od dobavitelja, ki je zakonita, vendar ima lahko negativne posledice za stranke. Izdelki običajno prihajajo z Daljnega vzhoda, kar lahko povzroči zaplete, če jih boste morali vrniti. Poleg tega morda ne ustrezajo vedno evropskim zdravstvenim in kakovostnim standardom ter lahko prinašajo tveganje.

6. Spletne trgovine za pritisk na vas uporabljajo taktiko »skoraj razprodano«

To je pogosta taktika, ki jo uporabljajo številne spletne trgovine: sporočila, kot so »skoraj razprodano«, »ta izdelek ima v košarici še deset drugih« ali »ostali so le še trije izdelki«. Te manipulativne trženjske strategije so znane kot »temni vzorci« in so zasnovane tako, da vplivajo na vas ter vas prisilijo k hitremu nakupu. Toda ali je ponudba res tako odlična, kot se zdi, če nimate niti časa, da bi o njej razmislili? Priporočamo, da prepoznate te temne vzorce in ne dovolite, da vas silijo v odločitev. Če je izdelek res razprodan, ne pozabite, da so primerljive ponudbe morda na voljo tudi drugje.

7. Ostanite zen in rešujte okolje

Črni petek pogosto simbolizira pretirano potrošnjo, potrošniško kulturo in povečane emisije CO2 zaradi pošiljanja na spletu kupljenega blaga. Povedano drugače, to je črn dan za okolje. Zato razmislite o tem, da z vsakim izdelkom, ki ostane na polici, pridobita tako okolje kot vaša denarnica.

Potrošniki lahko za nasvet lahko pokličete po telefonu na številko 01 400 3729 vsak torek in četrtek med 10. in 11. uro.Več informacij je na  spletni povezavi: http://www.epc.si/. V četrtek, 23. novembra 2023, pa bodo strokovnjaki EPC Slovenija ves dan svetovali v trgovskem središču Aleja v Ljubljani. Obiskovalci bodo lahko sodelovali tudi v nagradnih igrah in prejeli praktična darila.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media